سالانه یک میلیون و800 هزار قطعه ماهی زینتی در آستانه تولید می شود

خبرگزاری پانا:رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از تولید سالانه یک میلیون و 800هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی و اکواریومی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۴۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈحمیدرضا سلیمانیˈ روز چهارشنبه اظهار کرد: تولید این میزان از ماهیان زینتی توسط شش کارگاه تولیدی فعال این شهرستان انجام می گیرد.

وی یادآور شد: تولید این میزان از ماهیان زینتی نیز حدود هفت میلیارد و 637 میلیون ریال درآمد برای پرورش دهندگان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نرخ فروش ماهیان زینتی تولیدی برحسب گونه ، سایز و رنگ بندی آنها انجام می گیرد، یادآور شد: آنجل ، کوی ، چهل گیس، گوپی، دم شمشیری، گورامی، زبرا قرمز، انواع گلدفیش، اسکار، کوی کارپ و ... از انواع ماهیان زینتی تولیدی در این شهرستان به شمار می روند.

سلیمانی از آستانه اشرفیه به عنوان یکی از مناطق مهم تولید ماهیان زینتی در گیلان نام برد و اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون 60 درصد از ماهیان زینتی استان را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: همچنین ماهیان زینتی تولیدی این شهرستان به استانهای آذربایجان، مازندران، مرکزی، قم، همدان و فارس صادر می شود.

رییس اداره شیلات آستانه در خصوص نقش تولید و پرورش ماهیان زینتی در ایجاد اشتغال نیز گفت: تولید و فعالیت در زمینه پرورش ماهیان زینتی در مناطق و واحدهای مسکونی با استفاده از آب شهری اماکن پذیر است که خود این امر موجب ایجاد اشتغال می شود.

سلیمانی گفت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل، انبارها و مکان های مسقف قابل اجراست.

وی گفت: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل نیز سبب ایجاد مزایای بسیاری همچون ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن، اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضاء خانواده ، ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضاء خانواده و ...برای شاغلین آنها می شود.

وی اشتغال مستقیم پرورش ماهیان زینتی را به ازاء هر 25 هزار قطعه یک نفر عنوان و اظهار کرد: در صورت توجه به این بخش تولیدی پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان می تواند در ایجاد اشتغال به خصوص برای جوانان جویای کار بسیار موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به شرایط ویژه شهرستان نیز گفت: این منطقه دارای اقلیم و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی است که به دلیل نزدیک بودن به بازارهای مصرف تولید و پرورش ماهیان زینتی را در آن امکان پذیر و سود آور می سازد.

وی همچنین با اشاره به نقش آکواریوم در محیط زندگی نیز گفت: آکواریوم، نمایی کلی از زندگی آبزیان است که نشاط و شادابی خاصی را در محیط ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به افزایش زندگی شهری و صنعتی نگهداری ماهیان زینتی می تواند در شاداب سازی محیط زندگی بسیار موثر باشد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار