نیشابور و « رونق تولید »

نیشابور (پانا ) - شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید» باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این [طور] شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد.«مقام معظم رهبری»

کد مطلب: ۹۰۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور و « رونق تولید »

مقام معظم رهبری «مدظله العالی »سال 1398 را «سال رونق تولید » نامگذاری نمودند که ضرورت تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات به حق مقام معظم رهبری در نیشابورالزامی است.

نیشابور پس از مشهد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی شناخته می‌شود. نیشابور در حال حاضر از مهمترین شهرهای استان خراسان رضوی است. این شهر در طول دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از2300 شهیدو5000جانباز و350 آزاده را تقدیم نموده است وبه لحاظ فرهنگی، کشاورزی، باغداری، دامداری، صنعت، معدن، گردشگری و ... جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که مشکلات جز با حضور مردم قابل‌حل نیستند و لذا غلبه بر مشکل اقتصادی و حرکت به سمت پیشرفت کشور مانند دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی، بحران‌های سیاسی و مسائل فرهنگی فراتر از توان دستگاههای اجرایی است، لذا همکاری مردم در رونق تولید با به میدان آوردن سرمایه و مدیریت‌شان ضروری است.

به همین منظورباید کارگروه ویژه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در نیشابور تشکیل شده ومطالبات به حق ایشان درسال 98 «سال رونق تولید » در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و... پیگیری وگزارش آن به مردم ارایه گردد.

ضروریست در تمام حوزه های صنایع بزرگ ، متوسط وکوچک، معادن ،تولید کشاورزی ، دامداری ،صنایع خانگی ،صنایع دستی ، صنایع دانش بنیان ،تولید صنعتی و فرهنگ وهنر در شهرستان مد نظرقرار گیرد.

در سال رونق تولید باید کمک به تولید کننده ، سرمایه گذار،فعال اقتصادی سالم ، تلاش برای رونق وبهبود فضای کسب وکار و ثروت آفرینی برای شهروکشور برنامه ریزی گردد.

یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق تولید گردشگری است که در نیشابور به عنوان منطقه نمونه بین المللی گردشگری بوسیله آن می توان با هزینه کم به ازای هر گردشگر تعداد 11 شغل را نیز ایجاد کنیم که درآمد خوبی را برای استان و کشور نیز خواهد داشت.

رونق گردشگری بدون توجه به حوزه فرهنگ ، ادب و هنر که شاخصۀ اصلی و اساسی تاریخ ساز و هویت بخش نیشابور است امکان پذیر نیست و اصولا هیچ نوع توسعه‌ای بدون توجه کافی به این ویژگی پر رنگ و بدون تکیه به پشتوانه فرهنگی و تاریخی و داشته های کنونی فرهنگی و هنری و ادبی این ابرشهر نا ممکن و دست کم ابتر خواهد بود.

ایجاد گذر فرهنگ و هنر نیز می تواند با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی در نیشابور فرصت مناسبی برای کارآفرینی هنرمندان و صاحبان ذوق و هنر در سال98 ایجادکندو فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی می توانند با دریافت تسهیلات کم بهره از این فرصت استفاده کنند.

برای اینکه یک فرصت ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذار برای ادامه روند سرمایه‌گذاری در مناطقی همچون شهرک‌های صنعتی متمایل شود باید چاره‌ای بیندیشیم تا نرخ سود تسهیلات رونق تولید کاهش یابد.

همه باید دست به دست هم دهیم و امسال رونق تولید را با اعتقاد و عزم راسخ عملی کنیم ومدیران شهرستان نیشابور با همراهی و همفکری بحث رونق تولید را عملی و اجرا خواهند کرد چرا که این اقدام اشتغال و معیشت مردم را در پی دارد.

باید رونق تولید اولویت اول نیشابور باشد و هر نیشابوری باید یک مُبلّغ این شعار مهم سال98 باشد چرا که در این بخش اشتغال و توسعه همه جانبه شهرستان نهفته است.

امیدآن داریم باهمت همه مردم ومسئولین در سال رونق تولید بتوایم در خصوص حل مشکل اشتغال ، بیکاری ،کاهش تورم ، افزایش قدرت خرید مردم ،بی نیاز شدن از بیگانگان که خواست مقام معظم رهبری می باشد گامهای ارزشمندی برداریم .انشاالله تعالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار