هندبال ایران در آستانه فاجعه دوم؛ فرصت سوزی در عصر ستاره‌ها

تهران (پانا) – هندبال ایران حال خوبی ندارد، چهار ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی زمان باقی‌مانده اما همچنان فدراسیون در معرفی سرمربی خارجی ناکام مانده و تمرینات تیم ملی شروع نشده است؛ عواملی که می‌توان زمینه‌هایی مناسب برای ساخت فاجعه دوم این رشته را ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۱۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هندبال ایران در آستانه فاجعه دوم؛ فرصت سوزی در عصر ستاره‌ها

داستان هندبال این روزها پیچیده و درهم شده است، رشته‌ای که بالاترین تعداد لژیونر را دارد و از این نظر در زمره بهترین‌های ایران به شمار می‌رود اما بی‌برنامه پیش می‌رود. هر چند که البته در فدراسیون هندبال مسئولانی همچون علیرضا رحیمی، رئیس و محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هر کدام وعده‌های خوبی می‌دهند و به این امید هستند که موتور هندبال هر چه زودتر به جریان بیافتد اما عملاً هیچ کاری از پیش نبردند و برنامه‌های فدراسیون برای جذب مربی تنها روی کاغذ مانده است .

تیم ملی با یورت ماچک اسلوونیایی در مسابقات قهرمانی آسیا ضربه بدی خورد و در حالی که هیچ یک از مسئولان امر فکرش را هم نمی‌کردند، تیم ملی ایران که بهترین هندبالیست‌ها در سطح دنیا را در ترکیب داشت و از مربی‌ای بهره می برد که رزومه قابل قبولی داشت با کوله باری از شکست‌خورده به کشور بازگشت. در هر حال مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پایان یافت و ماچک به کشورش بازگشت و فدراسیون هم تمایلی برای حضور دوباره او در تیم ملی نشان نداد. بازیکنان هم هر کدام یک به یک به تیم‌هایشان بازگشتند و عملاً فدراسیون هیچ برنامه دیگری از آن موقع تا به حال طراحی نکرد .

اکنون در حالی که 4 ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا زمان باقی‌مانده است، هندبال همچنان در خواب غفلت به سر می‌برد. تا به امروز سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال انتخاب نشده است و قرار است کادر فنی ایرانی به‌طور موقت تیم ملی را هدایت کند اما همین کادر فنی موقت ایرانی هم انتخاب نشده است تا آغاز تمرینات تیم ملی در ابهام باشد. البته اگر کادر فنی موقت هم انتخاب شود بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات حضور نخواهند داشت و فقط بازیکن‌هایی که در لیگ ایران فعالیت می‌کنند راهی اردو خواهند شد که بسیاری از آنها بدنه اصلی تیم ملی را تشکیل نمی‌دهند.

در هرحال سوالی که مطرح است این است که تیمی که در آستانه بزرگترین رویداد آسیایی به سر می برد چرا باید تا به این حد و در زمان کوتاهی باقی مانده بلاتکلیف باشد. هر چند مسئولان فدراسیون هر بار این امیدواری را می‌دهند که با همه مشکلات مانند نوسان ارزی، انتخاب سرمربی خارجی به قوت خود باقی خواهند ماند و همین روزها مربی خارجی با تیم ملی استارت خواهد زد اما در حالی که 126 روز دیگر بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا آغاز خواهد شد، هنوز خبری از سرمربی نیست.

اگر هندبال ایران رشته‌ای بود که امید مدال‌آوری نداشت شاید عبور از کنار این تأخیر راحت‌تر بود اما وقتی تیم ملی ایران بهترین‌های آسیا را در اختیار دارد نمی‌توان به سادگی از کنار این تأخیر عبور کرد و در این فاصله کوتاه انتظار نتیجه‌گیری هندبال در جاکارتا را با حضور قدرت‌هایی مانند قطر، بحرین، کره جنوبی و عربستان داشت.

آنچه که از اوضاع این روزهای هندبال مشخص است بلاتکلیفی عجیبی است که گریبان این رشته را گرفته است و شاید نزدیک شدن این تیم پرستاره به فاجعه دوم پس از راهی نشدن به جام جهانی 2019 این بار با نتیجه نگرفتن در جاکارتا چندان با روند فعلی دور از انتظار نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار