رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با حضور در استودیو الفبا عنوان کرد

رشد ۳۰۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۴

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بودجه امسال این سازمان را با احتساب فصل یک ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که رشد ۳۰۰ درصدی بودجه در سال ۹۶ را نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۹۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مجید قدمی با حضور در استوديو الفبا اظهارکرد: تا۱۰درصد جمعیت هر کشوری افراد متفاوت از سایر افراد جامعه هستند ومعمولا ۳ تا 3.5 درصد تفاوت‌های بسیار معنادار با سایر افراد دارند.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: در فضای آموزش و پرورش امکانات در حدی است که جوابگوی نیازهایی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وي وضعیت پذیرش معلولین در دنیا را به ۳ دوره ، طرد ، پذیرش مشروط و پرورش بی قید و شرط تقسیم کرد و افزود: اصل براین است که دانش آموزان با نیازهای ویژه در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونتشان به تحصیل بپردازند مگر اینکه معلولیت دانش آموز به حدی باشد که برای خود یا سایر دانش آموزان مشکل ساز باشد که در این صورت دانش آموز به مدارس خاص معلولین منتقل می شوند.
قدمي ادامه داد: متاسفانه هنوز در کشور با پنهان کاری خانواده های معلول مواجه هستیم والدین اصرار به جلوگیری از اطلاع یافتن جامعه از معلولیت فرزندانشان دارند البته با فرهنگ‌ سازی‌هایی که انجام شده آمارها نشان می‌دهد خانواده بیش از پیش فرزندانشان را به مدارس خاص معرفی می‌کنند.
وي از توجه ویژه دولت تدبیر وامید به جامعه معلولین خبر داد و تصريح کرد: تاکنون 7.5 میلیارد تومان در این دولت در حوزه استثنایی جهت خرید سمعک، کاشت حلزون ، عینک و... هزینه شده است که بی سابقه بوده است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بودجه امسال سازمان آموزش وپرورش استثنایی را با احتساب فصل یک ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: ۱۳۷۰۲۹ دانش آموز با نیازهای ویژه داریم که ازاین آمار ۷۴۱۷۵ دانش آموز درمدارس ویژه و تعداد ۶۳۸۵۴ دانش آموز درمدارس عادی در طرح تلفیقی -فراگیر مشغول به تحصیل هستند.
وي گفت: ۱۵۶۹مدرسه استثنایی، ۲۸ باب مدرسه استثنایی شبانه روزی،۱۸۳باب مدرسه خیرساز و۲۴ مدرسه مستقل استثنایی غیر دولتی درکشور وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اذعان کرد: ۲۳۵۷۴ پرسنل این سازمان است که از این تعداد ۱۵هزار و۶۳۳ نفر زن و۷ هزار۹۴۱ تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس خاص را بر عهده دارند.
وی از رشد ۳۰۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۴ خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ تنها ۲۰درصد از هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را دولت پرداخت می‌کرده است در حالی که این آمار درسال ۹۶ به ۸۰ درصد می‌رسد و این نشان از عزم دولت برای رفع مشکل این قشر از جامعه دارد.
قدمی پذیرش هزینه‌های توانبخشی خانواده‌ها توسط دولت را عامل افزایش مضاعف انگیزه آنها برای حضور فرزندانشان در مدارس استثنایی برشمرد و تصریح کرد: براساس نگاه امروز دنیا مشکل افراد با نیازهای ویژه مشکل فرد نیست بلکه چالش جامعه است بنابراین جامعه باید برای حل مشکلات آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد زیرا این افراد قرار است آینده در همین جامعه زندگی کنند.
وی مدارسی که دانش آموزان استثنایی درآنجا تحصیل می‌کنند را به دو دسته مدارس پذیرا و مدارس پشتیبان تقسیم کرد اظهار کرد: معلمانی که در مدارس عادی و پذیرا با دانش آموزان با نیازهای ویژه کار می‌کنند توسط معلمان مدارس پشتیبان حمایت می شوند و مشاوره می گیرند و در این مدارس یکی از معلمان نقش رابط را بین مدارس خاص با مدیر، معلم و والدین ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار