بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش؛

تامین اعتبار برای بازسازی مدارس زلزله­‌زده/ضوابط مجوز پیش‌دبستانی‌ها

برآورد 123 میلیارد تومانی سازمان نوسازی برای بازسازی مدارس زلزله­‌زده و چگونگی صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی از جمله اخبارهای مهم این هفته سرویس آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۶۸۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سرویس آموزش‌وپرورش این هفته اخباری مانند چگونگی تامین نیروها توسط دانشگاه فرهنگیان، راه اندازی سامانه انتخاب مدیران مدارس از دی ماه و توزیع شیر در مدارس با اعتبار 200 میلیارد توماني را داشت که برآورد 123 میلیارد تومانی سازمان نوسازی برای بازسازی مدارس زلزله­‌زده و برگزاری کلاس‌های آنلاین برای دانش‌آموزان این منطقه از مهم‌ترین اخبار بود.

چگونگی تامین نیروهای آموزش و پرورش توسط دانشگاه فرهنگیان

نعمت‌الله موسی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که دانشگاه فرهنگیان در راستای تامین نیروی انسانی، چه دوره‌هایی برای جذب معلمان دارد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در قبال منابع انسانی آموزش‌وپرورش 4 وظیفه را برعهده دارد؛ تامین، تربیت و توانمندسازی نیروها از وظایف دانشگاه محسوب می‌شود.

پیش بینی 25 میلیارد تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی

مجید قدمی از تحصیل حدود 130 هزار دانش آموز استثنایی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد در حال حاضر حدود 73 هزار دانش آموز در مدارس خاص و سایر در سیستم تلفیق در حال تحصیل هستند.

رییس مدارس استثنایی کشور همچنین از صرف هزینه بین 10 تا 12 میلیون تومان برای هر دانش آموز استثنایی خبر داد و گفت: امسال در ردیف بودجه بالای 25 میلیارد تومان برای سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان پیش بینی شده است.

لزوم نظر کارشناسی آموزش‌وپرورش برای چکش‌کاری طرح حق‌التدریسی‌ها

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص فعالیت نیروهای حق‌التدریس، اظهار کرد: کلیات این موضوع در مجلس شورای اسلامی رای آورده است و طی جلساتی که برگزار شده بر لزوم نظر کارشناسی آموزش‌وپرورش برای چکش‌کاری این طرح تاکید شده است.

وی ادامه داد: این طرح را طوری تنظیم و طراحی خواهیم کرد که نیروهای کیفی و ارزشی وارد آموزش‌وپرورش شوند.

سامانه انتخاب مدیران مدارس دی ماه راه‌اندازی می‌شود

به گفته سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، فرهنگیان می توانند با ثبت نام در سامانه ای که ویژه انتخاب مدیران آموزشگاه ها طراحی خواهد شد آمادگی خود را برای احراز پست مدیریت مدارس اعلام کنند. حائزان بالاترین امتیازها به کمیته ای که برای انتخاب مدیران شایسته در آموزش و پرورش مناطق تشکیل می شود معرفی خواهند شوند.

عظیم محبی، مدیرکل متوسطه اول آموزش و پرورش در این خصوص گفت: 100 درصد مدیرانی که برای سال تحصیلی آینده انتخاب می‌شوند از طریق طرح انتخاب مدیران شایسته و بر مبنای شایسته سالاری وارد خواهند شد.

هنرجویان با آموزش مهارت وارد دوره سربازی می شوند

سید مصطفی آذرکیش با اشاره به جلسات برگزار شده در خصوص مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه، اظهار کرد: این موضوع با کمک تمام دستگاه های اجرایی و با 3 بخش و حوزه در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه این است که هنرجویان قبل از دوره سربازی با آموزش مهارت هایی وارد این دوره شوند و در دوره سربازی براساس مهارت های آموزش دیده مشوق هایی خواهند داشت تا انگیزه آن ها را بیشتر کند.

با ابلاغ اعتبار 200 میلیارد تومانی، شیر در مدارس توزیع می شود

علی اللهیار ترکمن در حاشیه اجلاس روسای سازمان دانش آموزی کشور اظهار داشت: دو ماه از شروع سال تحصیلی گذشته و طرح توزیع شیر در مدارس اجرا نشده است. دستگاه های متولی و کمک رسان آموزش و پرورش در موضوع توزیع شیر در مدارس باید به کمک وزارت آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم به سرعت طرح توزیع شیر را در مدارس اجرا کنیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری 200 میلیارد تومان بودجه به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شده است به محض ابلاغ شدن ،فرآیند توزیع شیر در مدارس اجرا خواهد شد.

اعتبار 14 میلیارد تومانی برای تجهیزات وسایل ورزشی به استان‌ها ابلاغ شد

مهرزاد حمیدی در پاسخ به این سوال که چه اعتباری در بودجه امسال برای تجهیز وسایل ورزشی دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای اجرای درس باکیفیت در مدارس نیاز به نیروی متخص، محتوا، امکانات، تجهیزات و فضای مناسب داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه محتوا این کار تدوین شده و در 12 پایه راهنمای معلم داریم حتی در پایه دوازدهم که هنوز استقرار پیدا نکرده، معلم وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اکنون 14 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات وسایل ورزشی به استان‌ها ارسال شده است.

برآورد 123 میلیارد تومانی سازمان نوسازی برای بازسازی مدارس زلزله­‌زده

محمدتقی نظرپور در خصوص آخرین آمار مدارس تخریب شده در زلزله استان کرمانشاه اظهار کرد: در مجموع در زلزله اخیر 78 مدرسه یا فضای آموزشی که شامل 415 کلاس درس است، در پنج شهرستان تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

وی ادامه داد: برای بازسازی این تعداد فضای آموزشی 75 میلیارد تومان اعتبار لازم است. اما علاوه بر بازسازی ساختمان مدارس، 40 میلیارد تومان دیگر برای تجهیزات و محوطه‌سازی و فضاهای جانبی نیاز خواهد بود.

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور اعلام کرد که در مجموع ۱۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بازسازی، مقاوم‌سازی، تجهیز و ساخت فضاهای مکمل مدارس زلزله­‌زده در استان کرمانشاه اعتبار لازم است.

پلمپ مدرسه شارجه رنگ و بوی سیاسی دارد

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در مورد رسیدگی به وضع مدرسه پلمپ شده در شارجه، اظهار کرد:‌ دو مدرسه در شارجه و ابوظبی با مشکل فعالیت مواجه بودند که مساله مدرسه ابوظبی برطرف شده اما درباره رفع پلمپ مدرسه شارجه به دلیل مشکل در کسب مجوز اداری تاکنون تلاش های ما به نتیجه نرسیده است و بر خلاف برخی شایعات،‌ مشکلی به دلیل تاخیر در پرداخت اجاره مدرسه نبوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد پلمپ مدرسه شارجه رنگ و بوی سیاسی دارد چراکه با وجود پیشنهاد طرف ایرانی برای برگزاری جلسه به منظور حل این مشکل تاکنون طرف اماراتی با این ملاقات موافقت نکرده است.

وزیر فعلی یکی از موفق ترین وزرای دولت دوازدهم خواهد بود

حیدرعلی عابدی در مورد فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم و نوع عملکرد وزیر اظهار کرد: هنوز دولت دوازدهم و وزیر آموزش وپرورش در ابتدای راه قرار دارند اما با توجه به اینکه وزیر انتخابی آموزش و پرورش در این دوره از بدنه وزراتخانه بوده موفق ظاهر شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آموزش و پرورش در دولت دوازدهم برای موفقیت نیازمند توجه دولت و مجلس است چراکه وزیر آموزش و پرورش در اول راه است و می تواند موفق ترین وزیر باشد.

دومين بازديد وزیر آموزش وپرورش از مناطق زلزله زده

سید محمد بطحایی دوشنبه 6 آذر 96 در سفر به استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده این استان در شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این سفر ضمن بازدید از مدارس تخریب شده در مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر درخصوص رفع مشکلات ناشی از این آسیب ها با مسئولان استانی به تبادل نظر پرداخت.

بطحايي در 30 آبان ماه اولين بازديد خود را به منظور دیدار با فرهنگیان و دانش‌آموزان زلزله‌زده و مدارس شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه، داشت.

وي پس از ورود به کرمانشاه، بلافاصله برای بازدید به شهرهای زلزله‌زده عزیمت کرد.

سازمان بهزیستی حق صدور مجوز مراكز پیش‌دبستانی را ندارد

مجتبی زینی‌وند در نشستی با خبرنگاران در خصوص بحث ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی گفت: یکی از این نظارت‌ها در مقایسه عملکرد هر مدرسه با عملکرد گذشته خود انجام می شود که در ارزیابی سال ۹۶ نسبت به ۹۴ مدارس استان سیستان‌وبلوچستان با پیشرفت ۱۹/۲۱ درصد بیشترین رشد را داشته اند.

وی افزود: خراسان‌شمالی با پیشرفت ۱۹/۰۵ زنجان با پیشرفت ۱۷/۸۱ در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در خصوص مدارس هیئت امنایی گفت: قرار بود این مدارس تحت نظارت هیئت امنا به افزایش کیفیت آموزشی بپردازند اما افزایش کمی قارچ‌گونه مانع این کیفیت‌بخشی شد.

وی تاکید کرد: امسال هیچ‌گونه مدرسه هیئت امنایی ایجاد و راه‌اندازی نخواهد شد مگر اینکه شرایط تبدیل وضعیت را داشته باشند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین برای دانش‌آموزان زلزله‌زده

گودرز شاهمرادی، مدیرکل دفتر آموزش های از راه دور با اشاره به آغاز استفاده از کلاس‌های آنلاین در سیستم آموزش از راه دور در داخل کشور اظهار داشت: در راستای ماموریت‌های سازمان که یکی از آن ها استفاده از ظرفیت آموزش از راه دور است، امسال رویکرد آموزش الکترونیک را مورد توجه قرار دادیم.

وی توضیح داد: کلاس‌های آنلاین در سال های گذشته در مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شد که امسال با صدور مجوز شورای عالی آموزش‌وپرورش این توان با حداکثر ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اين مانور در مدرسه عصمت منطقه پنج تهران با حضور مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.
نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در هشتم آذر ماه سال جاری با موضوع «مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور» با حضور بيش از ۱۲ ميليون دانش‌آموز فردا در مدارس سراسر كشور برگزار می‌شود. در این مانور دانش‌آموزان با رعایت مسائل ایمنی در برابر زلزله خود را آماده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار