مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

سازمان های مردم نهاد استان مرکزی از 400 مطب پزشک بازرسی کردند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت:در سال گذشته 400 مطب پزشک توسط سازمان های مردم نهاد استان بازرسی شده اند و 80 درصد مشکلات مطب پزشکان حل شده است که امسال نیز 25 درصد این مطب ها بازرسی خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، غلامرضا فتح آبادی در جلسه تجلیل از فعالان سازمان‌های مردم‌ نهاد استان مرکزی اظهار داشت: تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی آرایشگاه ها، مدارس، مراکز خدماتی و سازمان های دولتی توسط سازمان های مردم نهاد استان مرکزی بازرسی شده اند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی بیش ز 400 سازمان مردم نهاد شکل گرفته است که 61 درصد از آن ها طی 10 سال گذشته شکل گرفته اند و قدیمی ترین سازمان مربوط به حوزه بهداشت و درمان و انجمن بیماران کلیوی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در جامعه امروز دنیا برای تحقق سه شعار مشارکت محوری، عدالت محوری و شهروند محوری تلاش می کند.

فتح آبادی ادامه داد: در تحقیقی که توسط دولت در سال 93 و 95 انجام داد و 500 شاخص مورد بررسی قرار گرفت وضعیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه اسلامی مورد مطالعه قرار داد ه شد که نتایج این مطالعات به استان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: این تحقیق نشان داد در استان مرکزی 50 درصد از افراد احساس تنهایی می کنند که این نشان دهنده مشارکت گریزی در بین آحاد جامعه است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت:41 درصد از مردم اعتقادی به گپ و گفت با یکدیگر ندارند،48 درصد از افراد جامعه اعتقاد دارند وضع گذشتگان از ما بهتر بوده،40 درصد معتقدند نسل های آینده وضعشان بدتر از افراد جامعه کنونی می شود.

فتح آبادی بیان کرد: در این تحقیق مطالعاتی که روی صفات نیک اخلاقی صورت گرفت نشان داد، 12 درصد به گذشت، 10 درصد به کمک به دیگران، 21 درصد به احترام به حقوق دیگران،28 درصد به توجه به آبروی یکدیگر، 20 درصد به خیر خواهی و 15 درصد به پایبندی به قول و قرار اعتقاد دارند که این درصد ها بسیار پایین است و اگر درصد این صفات که از شاخصه های مهم سرمایه اجتماعی است ارتقاء نیابد جامعه نیز توسعه نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: در صفات منفی اجتماعی، جامعه هدف معتقدند 57 درصد دروغ گویی، 45 درصد درویی و تزویر، 46 درصد تقلب و نیرنگ، 44 درصد تملق و چاپلوسی و 38 درصد بدبینی در جامعه وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ادامه داد: بحث اعتماد در سطح خانواد 80 درصد، در آشنا و فامیل 38 درصد، بین همشهریان 3/2 درصد و بین افراد غیر همشهری 1/2 دصد اعتماد وجود دارد که در چنین فضایی دست یافتن به توسعه کار بسیار سختی است.

فتح آبادی اضافه کرد :49 درصد بزرگان جامعه، 30 درصد اساتید دانشگاهی، 27 درصد روحانیون، 23 درصد معلمان و 14/5 درصد روزنامه نگاران و خبرنگاران الگو و مرجع جامعه هستند.

وی بیان کرد: میانگین مشارکت مردم استان در سمن ها از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که در کشور در مقابل هر 5 هزار نفر یک سمن وجود دارد ولی در استان به ازای هر 4 هزار و 280 نفر یک سمن وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت: 600 دستگاه اجرایی در بحث حقوق شهروندی فعال هستند به‌طور میانگین سالانه 19 سمن با رویکرد جدید در استان مرکزی به ثبت می‌رسد و به طور میانگین 100 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش سازمان های مردم نهاد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار