نایب رئیس اتحادیه تلفن همراه و لوازم جانبی :

تعیین کف تعرفه برای واردات موبایل، انگیزه قاچاق را کاهش داد

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به کاهش تعرفه موبایل به 5 درصد در سال 95، اظهار کرد: این تعرفه با احتساب 9 درصد مالیات برارزش افزوده حدود 14 درصد است که این رقم در سال گذشته حدود 7 درصد تعرفه بوده است و تلاش شده تا با کاهش تعرفه انگیزه های قاچاق موبایل را کاهش داد .

کد مطلب: ۵۱۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا نصرالله اورانی پور نائب رئیس اتحادیه موبایل در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تلفن همراه و ادوات موسیقی که از امروز در محل بازار موبایل 2 تهران درحال برگزاری است با اعلام اینکه کف تعرفه برای واردات گوشی تلفن همراه مصوب شده است ، بیان کرد: اتحادیه تلاش کرده تا با نظارت بر خدمات پس از فروش مناسب انگیزه های لازم را برای تشویق مصرف کنندگان به استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش افزایش دهد .

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در پاسخ به این پرسش که با وجود تمامی تدابیر آمار واردات گوشی های قاچاق در کشور قابل توجه است ، اظهار کرد: ایران کشوری است که 8 هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی دارد و کنترل آن کار چندان ساده ای نیست.ضمن آنکه موبایل کالایی است که به راحتی قابل حمل است و می توان مقادیر زیادی از آن را در یک کیف دستی جای داد .

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در پاسخ به این پرسش که شکایت های زیادی از کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش موبایل دریافت شده است ، اظهار کرد: گارانتی کالا به آن معناست که خدمات پس از فروش باید بدون چون و چرا ارایه شود و مردم نیز می توانند شکایت های خود را در این زمینه به اتحادی ارایه دهند .

وی هدف از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه موبایل ،لوازم جانبی و ادوات موسیقی را ارایه اجناس و تولیدات جدید به مصرف کنندگان اعلام کرد و افزود: همچنین در این نمایشگاه ادوات و آلات مویقی نیز عرضه می شود تا علاقه مندان بتوانند از نزدیک با تولیدات شرکت ها و برندهای مطرح در این زمینه آشنا شوند .
اورانی با اعلام حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان ادوات موسیقی اظهار کرد: در این نمایشگاه ها آخرین تولیدات و دستاوردها در زمینه تلفن همراه با قیمت های اصولی و تخفیف های نمایشگاهی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد .
وی با اشاره به اینکه اتحادیه موبایل از تمامی واحدهای دارای پروانه کسب تعهد گرفته که کالای بدون فاکتور به مجوز فروش عرضه نکنند ، عنوان کرد: شرکت ها به عنوان معارض می توانند فروشگاههایی را که به فروش کالای قاچاق وارداتی اقدام می کنند معرفی کنند و مراجع ذی صلاحی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و دادسراهای عمومی به تخلفات آنها رسیدگی خواهند کرد .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار