رئیس جمهور:

اجرای شیوه‌های نوین آموزشی آغاز تحول در مدارس است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور اجرای آزمایشی شیوه‌های نوین آموزشی را «نقطه آغاز تحول کیفی آموزش» دانست و تأکید کرد بهره‌گیری از فضاهای تعاملی، تکنولوژی‌های جدید و ارائه مسئله‌محور محتوا می‌تواند مسیر آموزش را کارآمدتر، ماندگارتر و اثربخش‌تر کند.

کد مطلب: ۱۶۴۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای شیوه‌های نوین آموزشی آغاز تحول در مدارس است

آیین آغاز فعالیت آزمایشی «کلاس‌های هوشمند» امروز در دبیرستان دخترانه امام حسن مجتبی(ع) منطقه ۸ تهران با حضور مسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور، محسن حاجی‌میرزایی؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مصطفی آذرکیش؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان؛ مشاور وزیر، مجید پارسا؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این مراسم اجرای آزمایشی شیوه‌های نوین آموزشی را یک نقطه آغاز در تحول کیفی آموزش دانست و تأکید کرد: بهره‌گیری از فضاهای تعاملی و الگوهای جدید می‌تواند گسترده‌تر شود و هدف، صرفاً انتقال تکنولوژی نیست؛ بلکه باید ماندگاری، کارآمدی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی آموزش در همه برنامه‌ها مورد توجه باشد.

پزشکیان با حضور در کلاس درس علوم پایه هفتم و گفت‌وگو با دانش‌آموزان درباره موضوع «انرژی‌های پاک» اظهار کرد: اگر در فضای آموزشی به اصلاح الگوی مصرف و ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توجه شود، یکی از چالش‌های اساسی کشور یعنی ناترازی انرژی و آلودگی هوا قابل برطرف شدن است.

او با تأکید بر اینکه ارائه مباحث در کلاس باید مسئله‌محور و کاربردی باشد، گفت: توجه به موضوعات عملی و مهارتی در کنار آموزش تئوری ضروری است و تیم‌سازی و کار گروهی می‌تواند مسیر رشد فردی و جمعی دانش‌آموزان را تقویت کند. رئیس‌جمهور همچنین شاخص‌های سنجش آموزشی را نیازمند بازنگری منطقی و واقع‌بینانه دانست و افزود: ارزیابی‌ها باید هوشمندانه و مبتنی بر هدف مشخص انجام شود تا دانش‌آموزان به تلاش برای بهترین شدن ترغیب شوند.

پزشکیان توسعه عدالت آموزشی را وابسته به تأمین زیرساخت‌های مناسب ارتباطاتی دانست و گفت: اتصال مدارس به شبکه فیبر نوری و نصب پنل‌های خورشیدی باید با سرعت دنبال شود. به گفته او، استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند برای دانش‌آموزان الهام‌بخش باشد و مباحث مرتبط با اصلاح الگوی مصرف را در خانواده‌ها گسترش دهد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رقابت سالم، دوستی و صداقت در محیط آموزشی گفت: بدون رقیب، تلاشی برای بهتر شدن شکل نمی‌گیرد و رقابت به معنای دعوا نیست. او خطاب به دانش‌آموزان افزود: سعی کنید هیچ‌گاه به خود نمره کامل ندهید تا ذهن‌تان به پیشرفت عادت کند.

در ادامه مراسم، گروه‌های دانش‌آموزی پروژه‌ها و ماکت‌های علمی خود درباره مسئله رفع ناترازی انرژی را ارائه کردند و شیوه جدید ارائه محتواهای درسی مبتنی بر تلویزیون‌های بزرگ، هوش مصنوعی، بازی‌های ویدئویی و ویدئوهای آموزشی مرتبط با کتاب درسی رونمایی شد.

هم‌زمان با این مدرسه، ۳۵ مدرسه دیگر در استان‌های مختلف کشور  از جمله سه مدرسه در مناطق محروم، نیز فعالیت آزمایشی این شیوه آموزشی را آغاز کردند و قرار است این طرح به‌تدریج در مدارس سراسر کشور با اولویت مناطق محروم توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار