مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

اطلس آسیب‌های اجتماعی، راهنمای اصلی برنامه‌های پیشگیری در مدارس است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در وبینار ملی نماد با تأکید بر نقش راهبردی اطلس آسیب‌های اجتماعی پایتخت اعلام کرد محورهای این اطلس مبنای طراحی برنامه‌های پیشگیرانه است و اجرای طرح در ۶۰ مدرسه هدف با آموزش، توانمندسازی و حمایت داده‌محور به‌صورت منسجم دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۴۳۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
 اطلس آسیب‌های اجتماعی، راهنمای اصلی برنامه‌های پیشگیری در مدارس است

وبینار ملی طرح «نماد» صبح امروز با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌ و پرورش، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد. در این نشست سراسری، روند اجرای برنامه‌های غربالگری، رصد و پایش در استان‌ها بررسی شد و اقدامات استان‌های شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخش نخست برنامه، گزارشی از عملکرد استان‌ها در اجرای غربالگری و چک‌لیست‌های ابلاغی ارائه شد. سه استان کرمانشاه، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیز به‌عنوان استان‌های منتخب، تجربیات و دستاوردهای برجسته خود را در زمینه اجرای برنامه نماد تشریح کردند.

در ادامه، مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پایتخت در اجرای نماد، به نقش راهبردی «اطلس آسیب‌های اجتماعی شهر تهران» اشاره کرد و گفت این اطلس، مبنای طراحی برنامه‌های پیشگیرانه و هسته اصلی تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است.

پارسا با اشاره به انتخاب ۶۰ مدرسه هدف در تهران، توضیح داد که برای این مدارس بسته‌های آموزشی، برنامه‌های توانمندسازی و حمایت‌های اجرایی به‌صورت منسجم تعریف شده است تا ظرفیت‌های آنان در حوزه پیشگیری تقویت شود. او تأکید کرد روند پشتیبانی از این مدارس، مبتنی بر تحلیل داده‌ها و نیازسنجی دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اهمیت توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و همکاران گفت: آموزش خانواده، دوره‌های تخصصی برای همکاران و حضور مؤثر مشاوران مدارس، با نگاه داده‌محور و مداخله به‌موقع در حال پیگیری است و این رویکرد نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان دارد.

در بخش پایانی وبینار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پژمان‌فر بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود تقویت زیرساخت‌های مدرسه‌محور و حمایت از کانون‌های تربیتی، مسئله‌ای ضروری در مسیر حمایت از دانش‌آموزان است.

منبع : آموزش و پرورش خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار