مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز:
مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت های حل اختلاف توسط دانش آموزان اولویت اصلی طرح قاضی مدرسه است
تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت های حل اختلاف توسط دانش آموزان را اولویت اصلی طرح قاضی مدرسه عنوان کرد.
به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز، طرح قاضی مدرسه با هدف ارتقای آگاهی های حقوقی و قضایی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور میرکلام سیدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به صورت پایلوت در هنرستان دخترانه اکبریه به اجرا درآمد.
میرکلام سیدی گفت: در این طرح که با همکاری قوه قضائیه، آموزش و پرورش و دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد قضات مجرب و واجد شرایط به صورت نمادین و آموزشی، نقش «قاضی مدرسه» را ایفا کرده و در محیطی صمیمی و تعاملی به انتقال مفاهیم پایه حقوقی و قضایی به هنرجویان پرداختند.
وی ادامه داد: طرح قاضی مدرسه تنها به ارائه مطالب تئوری محدود نیست و در قالب کارگاه های عملی، شبیهسازی دادگاه، تحلیل پرونده های آموزشی و پاسخ به سوالات حقوقی دانش آموزان نیز برگزار میشود که سعی بر این است تا با نهادینه کردن فرهنگ قانون مداری دانش آموزان مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت های حل اختلاف را به خوبی آموزش ببینند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز ضمن اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: آشنایی نسل نوجوان و جوان با ساختار قضایی کشور، حقوق شهروندی و تکالیف قانونی، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در بین دانشآموزان از طریق آگاهیبخشی تقویت روحیه احترام به قانون و عدالتطلبی در محیط مدرسه و ارائه الگوی عملی از فرآیند دادرسی عادلانه و تبیین جایگاه قضاوت در مدارس از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح است.
ملیحه باقرنژاد، رئیس اداره مشاوره، امور تربیتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز اجرای چنین طرح هایی را گامی موثر در مسیر ساختن جامعهای آگاه، قانونمدار و ایمن در برابر تهدیدات اجتماعی عنوان کرد و بر تداوم و توسعه کیفی آن تأکید کرد.
ارسال دیدگاه