مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز:

مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت‌ های حل اختلاف توسط دانش آموزان اولویت اصلی طرح قاضی مدرسه است

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت‌ های حل اختلاف توسط دانش آموزان را اولویت اصلی طرح قاضی مدرسه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۳۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت‌ های حل اختلاف توسط دانش آموزان اولویت اصلی طرح قاضی مدرسه است

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز،  طرح قاضی مدرسه با هدف ارتقای آگاهی‌ های حقوقی و قضایی دانش‌ آموزان و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی  با حضور میرکلام سیدی  مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به صورت پایلوت در هنرستان دخترانه اکبریه به اجرا درآمد.

میرکلام سیدی گفت: در این طرح که با همکاری قوه قضائیه، آموزش و پرورش و دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد  قضات مجرب و واجد شرایط  به صورت نمادین و آموزشی، نقش «قاضی مدرسه» را ایفا کرده و در محیطی صمیمی و تعاملی  به انتقال مفاهیم پایه حقوقی و قضایی به هنرجویان پرداختند.

وی ادامه داد:  طرح قاضی مدرسه تنها به ارائه مطالب تئوری محدود نیست  و در قالب کارگاه‌ های عملی، شبیه‌سازی دادگاه، تحلیل پرونده‌ های آموزشی و پاسخ به سوالات حقوقی دانش‌ آموزان نیز برگزار می‌شود که سعی بر این است تا با  نهادینه کردن فرهنگ قانون‌ مداری دانش آموزان مسئولیت پذیری اجتماعی و مهارت‌ های حل اختلاف را به خوبی آموزش ببینند. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز ضمن اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: آشنایی نسل نوجوان و جوان با ساختار قضایی کشور، حقوق شهروندی و تکالیف قانونی، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ های اجتماعی در بین دانش‌آموزان از طریق آگاهی‌بخشی  تقویت روحیه احترام به قانون و عدالت‌طلبی در محیط مدرسه و  ارائه الگوی عملی از فرآیند دادرسی عادلانه و تبیین جایگاه قضاوت در مدارس از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح است.  

ملیحه باقرنژاد، رئیس اداره مشاوره، امور تربیتی و پیشگیری از  آسیب‌ های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز اجرای چنین طرح‌ هایی را گامی موثر در مسیر ساختن جامعه‌ای آگاه، قانون‌مدار و ایمن در برابر تهدیدات اجتماعی  عنوان کرد  و بر تداوم و توسعه کیفی آن تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار