مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
هیچ نهادی اثرگذارتر از مدرسه و معلم در مسیر توسعه نیست
هرمزگان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: هیچ نهادی در جامعه اثرگذارتر از آموزش و پرورش نیست و آینده این منطقه در گرو اهتمام همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن است.

منوچهر ضیایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جاسک مطرح کرد: «هیچ نهادی اثرگذارتر از مدرسه و معلم در مسیر توسعه نیست»
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان که به منظور بازدید و پیگیری امور آموزشی و پرورشی به همراه هیئت همراه وارد شهرستان جاسک شده بود، در اولین برنامه سفر خود، با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهرستان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، با آرمانهای والای آنان تجدید میثاق کرد.
در ادامه، ضیایی و هیئت همراه با حجتالاسلام ذاکری، امام جمعه شهرستان جاسک دیدار و گفتگو کردند. ایشان همچنین از پژوهسرای شهرستان بازدید کرد و بر حمایت همهجانبه از فعالیتهای پژوهشی و آموزشی شرق استان تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه ابراهیم آبیار، رئیس آموزش و پرورش جاسک، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیز بازدید کرده و بر استفاده حداکثری از ظرفیت این کانون برای رشد همهجانبه دانشآموزان تأکید ورزید.
منوچهر ضیایی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جاسک، ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و شهیدان، با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت شهدا، ایثارگران و بزرگان انقلاب اسلامی است، بیان کرد: «یاد و نام امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی میداریم و از درگاه خداوند متعال برای مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و رئیس جمهور محترم، دکتر پزشکیان، آرزوی توفیق در خدمت به مردم شریف ایران داریم.»
وی با اشاره به هوشمندی و اتحاد مردم شریف ایران تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر، از جمله جنگ تحمیلی دوازدهروزه، که موجب پیروزی و عزت کشور شد، قدردانی کرد و افزود: مردم ایران ولینعمتان و صاحبان واقعی کشور هستند.
ضیایی، سیاستهای محوری دولت چهاردهم در حوزه آموزش را تشریح کرد و اظهار کرد: «در دولت چهاردهم، محور اصلی سیاستهای آموزشی، مشارکت همگانی و استفاده از ظرفیت مردم در توسعه آموزش و پرورش است؛ خوشبختانه رئیسجمهور نیز در سفرهای استانی، نخستین جلسات خود را به آموزش و پرورش اختصاص میدهد که نشان از جایگاه محوری این نهاد دارد.»
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با قدردانی از همراهی فرماندار، امامان جمعه، مسئولان و معتمدان شهرستان جاسک گفت: «حضور در این جمع و آغاز سال تحصیلی جدید در این منطقه، مایه افتخار است و تلاش میکنیم ارتباط با مناطق شرقی و روستاهای دوردست بیشتر و مؤثرتر شود.»
وی در تشریح پروژههای عمرانی استان ادامه داد: «در استان هرمزگان اکنون ۳۴۰ پروژه آموزشی در حال اجراست که ۱۶۰ پروژه از آنها تا مهرماه امسال به بهرهبرداری رسیده و ۲۵۰ مدرسه نیز از محل مسئولیتهای اجتماعی با پیگیری استاندار محترم در دست احداث است.»
ضیایی همچنین از مصوب شدن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات سرمایشی و هنرستانی خبر داد که بخشی از آن به مناطق شرقی استان اختصاص خواهد یافت.
ضیایی یکی از چالشهای مهم منطقه جاسک را کمبود نیروی انسانی پایدار دانست و خاطرنشان کرد: «با پیگیریهای انجامشده، برای نخستین بار جذب دانشجوی بومی از شهرستانهای شرقی در دانشگاه فرهنگیان به صورت مستقل انجام شد تا عدالت آموزشی در تأمین نیروها برقرار شود.»
وی با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی تنها به معنای حمایت مالی نیست، افزود: «حضور مؤثر علما، شوراها، دهیاران، فرهنگیان و خیرین در شناسایی بازماندگان از تحصیل و حمایت از دانشآموزان کمبرخوردار ضروری است.»
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در منطقه جاسک، میانگین بازماندگی از تحصیل بالاست، نیاز به تشکیل کمیتهای ویژه به ریاست فرماندار و با حضور نهادهای مرتبط را برای شناسایی و بازگرداندن دانشآموزان به چرخه آموزش حیاتی دانست.
وی در ادامه با اشاره به طرحهای کیفیتبخشی آموزشی گفت: «شاخصهای آموزشی منطقه باید ارتقا یابد؛ میانگین نمرات پایه نهم و نهایی هنوز پایینتر از میانگین استان است، اما با برنامهریزی ویژه برای پایههای نهم، یازدهم و دوازدهم و اجرای طرحهای مکمل و مشاورهای، این روند اصلاح خواهد شد.»
منوچهر ضیایی تصریح کرد: «اگر جاسک میخواهد به توسعه و سرافرازی برسد، باید مدرسه و معلم در اولویت همه تصمیمها باشند؛ هیچ نهادی در جامعه اثرگذارتر از آموزش و پرورش نیست و آینده این منطقه در گرو اهتمام همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن است.»
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی و مشارکت همه دستگاهها و مردم، زمینه رشد شاخصهای آموزشی و فرهنگی در شرق استان فراهم شود تا چهرهای نو از عدالت آموزشی در هرمزگان ترسیم گردد.
ارسال دیدگاه