مدیران در تحول مدرسه و هویت بخشی به دانش آموزان در دوره متوسطه اول نقش اساسی دارند
مشهد(پانا)_در نشست تبیین طرحها و برنامههای دوره اول متوسطه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با قدردانی از تلاشهای معاونان و مدیران مدارس استان، بر اهمیت و جایگاه حساس این دوره تحصیلی در شکلگیری هویت و استعداد دانشآموزان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ حسن عدالتجو با اشاره به اینکه دوره اول متوسطه «مؤثرترین دوره تحصیلی» است، گفت: این مقطع نباید صرفاً نتیجهمحور و آزمونمحور تلقی شود، بلکه باید به عنوان مرحلهای فرآیندی برای کشف استعدادها، علایق و توانمندیهای دانشآموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عدالتجو نقش مدیران مدارس را در تحقق تحول واقعی در مدرسه «بیبدیل و تعیینکننده» دانست و اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش از مدرسه و از مدیر آغاز میشود؛ تجربههای موفق در هنرستانها و مدارس استان نشان داده است که یک مدیر متعهد میتواند نهتنها فضای آموزشی بلکه حتی محیط اجتماعی پیرامون مدرسه را نیز متحول کند.
وی با ذکر نمونههایی از عملکرد مدیران موفق در مدارس استان، تصریح کرد: تغییر نگاه و روحیه امید در میان مدیران، معلمان و دانشآموزان، زمینهساز تحولات عمیق تربیتی است.
وی افزود: حال خوب مدیر و معلم، به حال خوب دانشآموز منجر میشود؛ و این حال خوب، شرط اساسی برای رشد، یادگیری و شکوفایی استعدادهاست.
عدالتجو در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم شناسایی استعدادها و علایق دانشآموزان تأکید کرد و گفت: جشنوارههای دانش آموزی باید به عنوان بستری برای بروز استعدادها و تقویت حس هویت در دانشآموزان دیده شود، نه به عنوان رویدادهای صرفاً نتیجهمحور.
معاون آموزش متوسطه استان خاطرنشان کرد: اگر در سه سال دوره اول متوسطه بتوانیم استعداد و علاقه هر دانشآموز را شناسایی و پرورش دهیم، زمینه هدایت تحصیلی و شغلی درست برای آینده او فراهم میشود.
عدالتجو در پایان با قدردانی از زحمات مدیران، معلمان و نیروهای آموزشی گفت: اگر امروز آموزشوپرورش همچنان با نشاط و پویا در مسیر مأموریت تربیتی خود حرکت میکند، حاصل تلاش، تعهد و برنامهریزی دقیق شما مدیران و فرهنگیان است. وظیفه ماست که حال خوب خود را به دانشآموزان منتقل کنیم تا نسلی امیدوار، پویا و خلاق پرورش یابد.
ارسال دیدگاه