مدیر دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه:
با برنامهریزی، هیچ درسی در تابستان عقب نمیماند
فیروزکوه(پانا)- مدیر دبیرستان اندیشه نفیس شهرستان فیروزکوه، داشتن برنامهریزی در تابستان را موجب پیشگیری از عقب ماندن درس دانست.

خدیجه امینی، مدیر دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه در گفتوگو با پانا در رابطه با تأثیر تعطیلات تابستانی بر یادگیری دانشآموزان اظهار کرد: «تعطیلات طولانیمدت تابستان از یک طرف فرصتی برای استراحت و بازیابی انرژی دانشآموزان است اما از سوی دیگر میتواند باعث شود بخشی از آموختههای سال گذشته از ذهن آنها فاصله بگیرد.»
وی ادامه داد: «این مسئله بهویژه در دروس پایهای مثل ریاضی و علوم بیشتر خود را نشان میدهد، چرا که استمرار تمرین در این درسها اهمیت بالایی دارد و وقفه طولانی ممکن است سطح یادگیری را کاهش دهد.»
امینی با اشاره به اقدامات مدرسه برای رفع این چالش افزود:«در آغاز سال تحصیلی، مرور مباحث گذشته در برنامه کاری معلمان قرار گرفته است تا دانشآموزان پیش از ورود به درسهای جدید، تسلط خود را بر پایههای قبلی بازیابند.»
وی تصریح کرد: «برگزاری آزمونهای تشخیصی در همان هفتههای ابتدایی یکی از برنامههای ماست. این آزمونها کمک میکند نقاط ضعف دانشآموزان شناسایی شود و برای رفع آنها راهکار اختصاصی ارائه گردد.»
مدیر دبیرستان اندیشهنفیس ادامه داد: «کلاسهای تقویتی و جبرانی نیز به صورت هدفمند برگزار میشود تا هیچ دانشآموزی به دلیل فاصله تابستانی دچار افت تحصیلی نشود.»
وی همچنین نقش خانوادهها را پررنگ دانست و گفت: «والدین باید همراه مدرسه باشند و در خانه هم با تشویق به مطالعه، کتابخوانی و حل تمرینهای سبک، ذهن فرزندانشان را برای بازگشت به مدرسه آماده کنند.»
امینی خاطرنشان کرد: «دانشآموزانی که تابستان را با برنامهریزی مناسب گذراندهاند، معمولاً شروع سال بهتری دارند. بنابراین توصیه میکنیم حتی در ایام تعطیل هم مطالعههای سبک و مرور جزئی در برنامه آنها باشد.»
مدیر دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه در پایان تأکید کرد: «مدرسه اندیشهنفیس تلاش میکند با همراهی معلمان، دانشآموزان و والدین، این فاصله تابستانی به بهترین شکل جبران شود تا سال تحصیلی جدید با انرژی، انگیزه و آمادگی کامل آغاز گردد.»
ارسال دیدگاه