کارشناس مشاوره ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس:
عبارتهای مناسب معلم در کنترل روحی و روانی دانشآموزان نقش دارد
کرج (پانا) - کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: معلمان میتوانند با استفاده از عبارتهای مناسب برای خطاب قرار دادن دانشآموزان، نقش خود را در کنترل روحی و روانی دانشآموزان ایفا کنند تا تشویقی برای حضور دانشآموزان در کلاس درس باشد.
کمال باوی در گفتوگو با پانا بیان کرد:«بحث و نقش معلمان در مسائل روحی و روانی دانشآموزان بسیار موثر است؛ معلمان باید به این نکته اهمیت بدهند.حضور آنها در کلاس صرفاً برای آموزش نیست؛معلمان در تایم زمانی که در مدرسه هستند ارتباط مستقیمی با دانشآموزان دارند.»
وی افزود:«نحوهبرخورد، کلام و ادبیات، ارتباطات و ایجاد انگیزه عواملهایی هستند که در وضعیت روحی و روانی دانشآموزان در کلاس درس موثر است.»
باوری اضافه کرد:«معلمان باید تغییر رفتار و خلق دانشآموزان را در نظر داشته باشند تا بتوانند مدیریت کنند.گاهاً بعضی از دانشآموزان در کلاس درس در شرایط ناراحتی خشم و گوشهگیری هستند که باید توسط معلمان پیگیری شوند.»
کارشناس مشاوره ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس بیان کرد:«معلمان با استفاده از عبارتهای مناسب برای خطاب قرار دادن دانشآموزان، نقش خود را در کنترل روحی و روانی آنان ایفا میکنند تا تشویقی هم برای حضور دانشآموزان در کلاس درس باشد.زیرا بعضی اوقات معلمان در اثر فشارهای کاری در کلاس درس برای خطاب قرار دادن نوجوانان از القاب نامناسبی استفاده میکنند که باعث احساس ناراحتی و خشم دانشآموز میشود.»
یاوری ادامه داد:«معلمان با فنبیان و ارتباط موثر با دانشآموزان نه تنها در رفتار آنها نقشی موثر دارند بلکه در یادگیری دروسی که دشوار است میتوانند تاثیرگذار باشند.»
وی در پایان گفت:«یک کلمه معلم میتواند در مسائل رفتاری دانشآموزان نقش مثبت یا منفی داشته باشد.معلمان با ایجاد فضای امن و شناخت شخصیت دانشآموزان میتوانند آنها را به درس خواندن و به حضور موثر در مدرسه سوق دهند.»
ارسال دیدگاه