یک روان‌شناس کودک در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جایگاه آموزش در اوقات فراغت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - یک روان‌شناس کودک درخصوص جایگاه آموزش در اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۵۸۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه آموزش در اوقات فراغت دانش‌آموزان

علیرضا تبریزی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان اظهار کرد: «در فصل تابستان قرار بر این است که کودکان کمی استراحت کنند. البته این استراحت به معنای خوردن و خوابیدن مطلق نیست بلکه باید کودک به انجام فعالیت‌هایی بپردازد که در دوران مدرسه وقت کافی برای آن فعالیت را نداشت. فرستادن بچه‌ها به کلاس‌های متنوع در کنار استراحت آن‌ها بسیار مفید است.  البته باید یادآوری کنیم که این بازه سه ماهه زمانی برای آموزش نیست و اگر والدین سعی کنند با کلاس‌های متنوع همچنان آموزش را در برنامه کودک خود داشته باشند، شاید به نظر برسد بعد از شروع مدرسه فرزندشان از نظر درسی قوی‌تر باشد اما به سلامت روان کودک آسیب جدی وارد خواهد شد.»

وی افزود: «کلاس‌ها در دو بخش تقسیم می‌شوند. بخش اول کلاس‌هایی که بچه‌ها در فصل تابستان می‌توانند در آن شرکت کنند و ضعف‌های سال تحصیلی خود را برطرف کنند؛ به‌طور مثال کودکی در دوران تحصیل مشکل تمرکز و حافظه داشته و این موضوع به او آسیب وارد کرده است. آن کودک در تابستان می‌تواند در کلاس‌های تمرکز و حافظه شرکت کند. بخش دیگر علاقه‌های آن کودک است به‌طور مثال کلاس‌های مربوط به شنا و کلاس‌های هنری را می‌توان جزو علاقه‌مندی‌های آن‌ها دانست.»

این روان‌شناس کودک اضافه کرد: «شرکت در کلاس‌هایی که والدین برای آن‌که کودک صرفا به رتبه علمی بالاتری در آینده برسد، صلاح نیست. زیرا این زمان برای استراحت کودکان، پرداختن به علاقه و رفع مشکلات جزئی سال تحصیلی است. استراحت در این فصل به دو بخش جدا تقسیم می‌شود. یک بخش شامل خوردن و خوابیدن بوده که حق کودکان است و بخش دیگر شرکت در کلاس‌هایی که شامل سرگرمی و پرداختن به علاقه آن کودک است. به طور مثال کلاس شنا، آبرنگ و .. که متناسب با علاقه کودک است و از سوی والدین انتخاب می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار