مدرس حوزه علمیه کوثر:

یادگیری در مدرسه نقش کلیدی در رشد اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان دارد

فردیس (پانا) - مدرس حوزه علمیه کوثر استان البرز گفت: یادگیری در یک محیط اجتماعی مانند مدرسه و تعامل با همسالان، نقش کلیدی در رشد اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان دارد. در غیاب این تعاملات، بسیاری از دانش‌آموزان احساس تنهایی و بی‌انگیزگی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۵۸۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری در مدرسه نقش کلیدی در رشد اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان دارد

بیدا سالار در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «باید بگویم که آموزش در منزل به دلیل شرایط خاصی که ایجاد شده به یک ضرورت تبدیل شده است اما این تغییر ناگهانی، مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، عدم دسترسی به منابع آموزشی کافی و مناسب برای دانش‌آموزان است. بسیاری از خانواده‌ها به ابزارهای دیجیتال و اینترنت دسترسی ندارند و این موضوع باعث ایجاد نابرابری‌های آموزشی شده است.»

سالار ادامه داد: «علاوه بر این، عدم تعامل اجتماعی در مدرسه، بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تأثیر منفی گذاشته است. یادگیری در یک محیط اجتماعی و تعامل با همسالان، نقش کلیدی در رشد اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان دارد. در غیاب این تعاملات، بسیاری از دانش‌آموزان احساس تنهایی و بی‌انگیزگی می‌کنند.»

مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: «از طرف دیگر، والدین نیز با چالش‌هایی مواجه هستند. آن‌ها باید نقش معلم را ایفا کنند و این موضوع ممکن است برای برخی از آن‌ها دشوار باشد. نبود آموزش‌های لازم برای والدین در زمینه تدریس و مدیریت زمان یادگیری در منزل می‌تواند به کاهش کیفیت آموزش منجر شود.»

وی اظهار کرد: «با این حال نمی‌توان منکر برخی مزایای آموزش در منزل شد. انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی و امکان یادگیری با سرعت شخصی از جمله نقاط قوت این نوع آموزش است. همچنین بسیاری از والدین توانسته‌اند با استفاده از منابع آنلاین و پلتفرم‌های آموزشی به یادگیری فرزندانشان کمک کنند.»

 سالار بیان کرد: «به عنوان یک معلم، امیدوارم که با همکاری خانواده‌ها و نهادهای آموزشی بتوانیم بر مشکلات موجود غلبه کنیم و تجربه‌ای مثبت از آموزش در منزل خلق کنیم. نیاز است که برنامه‌های آموزشی متناسب با شرایط جدید طراحی شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند از فرصت‌های برابر برخوردار شوند.»

خبرنگار : دانش‌آموز:مریئا منتظری‌فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار