روانشناس و مشاور البرزی:
کسب مهارتهای زندگی باعث تقویت خلاقیت و نوآوری دانشآموزان میشود
کرج (پانا) - روانشناس و مشاور البرزی گفت: مسئولیت اجتماعی و کسب مهارتهای زندگی باعث تقویت قدرت خلاقیت و نوآوری دانشآموزان در کارگروهی میشود.

سمانه احمدی در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «مسئولیت اجتماعی و کار گروهی، نهتنها مهارتهای ضروری برای زندگی روزمره هستند، بلکه به دانشآموزان کمک میکنند تا به عنوان شهروندان فعال و متعهد در جامعه خود عمل کنند. این مهارتها به آنها یاد میدهد که چگونه با چالشها روبرو شوند و به بهبود جامعه کمک کنند.»
وی افزود: «برنامههای آموزشی مبتنی بر پروژه، کارگاههای عملی در زمینه مسئولیت اجتماعی و مشارکت در فعالیتهای خیریه یا محیط زیستی از جمله این فعالیتها هستند. این تجربیات به دانشآموزان یاد میدهد که چگونه با یکدیگر همکاری کنند و به اهداف مشترک دست یابند.»
احمدی اضافه کرد: «البته آموزش مسئولیت اجتماعی و کار گروهی در محیط مدرسه میتواند تأثیرات مثبتی بر روی شخصیت و رفتار دانشآموزان داشته باشد. با ایجاد فرصتهایی برای همکاری در پروژههای گروهی، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نظرات یکدیگر را مورد احترام قرار دهند و به حل مسائل مشترک بپردازند.»
این روانشناس بیان کرد: «چالشهایی مانند کمبود منابع مالی، عدم آگاهی والدین از اهمیت این مهارتها، و فشارهای آموزشی میتواند مانع پیشرفت در این زمینه شود. ایجاد یک فرهنگ حمایتی در مدارس و همکاری نزدیک با خانوادهها بسیار حیاتی است.»
وی یادآور شد: «معلمان و مدیران باید به اهمیت مسئولیت اجتماعی و کارگروهی در دانش آموزان توجه ویژهای داشته باشند و این مفاهیم را بخشی از فرهنگ مدرسه قرار دهند. آنها باید فضایی فراهم کنند که دانشآموزان احساس کنند میتوانند ایدهها و نظرات خود را بیان کنند و در فعالیتهای گروهی شرکت کنند.»
ارسال دیدگاه