محمد پور در گفت‌وگو با پانا:

با زبان نسل جدید دفاع مقدس را روایت کنیم

های پاور؛ راوی ابتکار شهید ستاری در دفاع مقدس؛ هزینه بالا چالش ژانر دفاع مقدس

تهران(پانا) - کارگردان «های پاور» با بیان اینکه باتوجه به نگرش‌هایی که نسل جدید دارند، باید این گنجینه را به نسل جدید معرفی کنیم و با زبان نسل جدید دفاع مقدس را روایت کنیم، می‌گوید متأسفانه یک سری افرادی با تفکر تکراری مشغول ساخت چنین آثاری هستند.عدم اعتماد مدیران این ارگان‌ها به نسل جوان چنین تصویری را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۵۷۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
با زبان نسل جدید دفاع مقدس را روایت کنیم

هادی محمد پور کارگران سینما در گفت‌وگو با پانا در جریان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، نخست درباره فیلم «های پاور»، گفت: «این فیلم در رابطه با طرح ابتکاری شهید منصور ستاری در عملیات والفجر۸ بود،  اولین تجربه سینمایی بنده بود و در این عملیات در عرض ۲۰ روز ۸۷ فروند جنگنده عراقی سرنگون کردند و این فیلم برای بنده تجربه عالی و سخت بود و بعد از فاصله دو سال طی هفته آینده پیش تولید دومین اثر سینمایی‌ام کلید خواهد خورد.»

این کارگردان سینما ادامه داد: «حوزه دفاع مقدس یک گنج و دریای بیکرانه و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، در ابتدای مسیر هستیم، باید به نسل جوان نشان داد که چه مردانی در این دوران ایستادند که هنوز پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران برافراشته است.»

محمد پور در بیان مدل خاص معرفی دفاع مقدس به نسل جدید، اضافه کرد: «باتوجه به نگرش‌هایی که نسل جدید دارند، باید این گنجینه را به نسل جدید معرفی کنیم و با زبان نسل جدید دفاع مقدس را روایت کنیم.»

تولیدات ارائه شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کافی نیست

این کارگران سینما با تأ؟کید بر اینکه تولیدات ارائه شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کافی نیست، تصریح کرد: «داراشکر ارگان‌های مختلفی پیدا شدند، تا از این ژانر حمایت کنند. ولی بزرگترین دغدغه و مشکل ما هزینه بالای ساخت فیلم در ژانر دفاع مقدس و مقاومت است.»

هجدهمین+جشنواره+بین_المللی+فیلم+مقاومت (4)

وی ادامه داد: «متأسفانه عدم استقبال از این دست فیلم‌ها را در گیشه شاهد هستیم و این ارگان‌های فرهنگی در مسیر کار فرهنگی قرار دارند و دنبال ساخت اثری نیستند که بازگشت سرمایه داشته باشد و نیم نگاهی به سودآوری داشته باشند.»

این کارگردان سینما بیان کرد: «در حال حاض سرمایه یش بینی شده برای فیلم‌های ژانر دفاع مقدس حول ۸۰،۹۰ میلیارد است ئو بازگشت سرمایه آنها حدود ۱۲، ۱۳ میلیارد است و در نهایت خروجی مالی ندارد. فیلمسازان ما در این شرایط فراری نمی‌‍‌شوند و عدم استقبال ارگان‌ها از فیلمسازان این ژانر باعث خواهد شد که فیلمسازان میل کمتری داشته باشند.»

 افرادی با تفکر تکراری مشغول ساخت چنین آثاری هستند

محمد پور با شکاف عمق پشت صحنه ژانر دفاع مقدس، افزود: «متأسفانه یک سری افرادی با تفکر تکراری مشغول ساخت چنین آثاری هستند.عدم اعتماد مدیران این ارگان‌ها به نسل جوان چنین تصویری را نشان می‌دهد و متأسفانه به فیلمسازان جوان میدان نمی‌دهند.»

این کارگردان سینما با شکستن ویترین تاریخ سینما در ژانر دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: «ذائقه مخاطب متأسفانه بر خلاف سینمای دهه ۷۰ و ۸۰ تغییر پیدا کرده است و در آن زمان پر فروش‌ترین فیلم‌های ما در این ژانر بوده است.به طور مثال فیلم‌های جمشید هاشم پور مورد استقبال جدی قرار می‌گرفت و بارها این فیلم‌ها را تماشا می‌کردند. الآن متأسفانه نحوه پرداخت به این ژانر تغییر پیدا کرده و فیلم‌ها هزینه‌بر شدند.»

باندبازی در انتخاب بازیگران و عوامل فیلم در سینما

وی با اشاره به حضور بازیگران خاص در فیلم‌ها و سریال‌ها، تصریح کرد: «یک سری تهیه کنندگان تکراری در سینما مشغول به کار هستند و همین تهیه کننده کارگردان و عوامل تکراری دارد و یک باند شکل گرفته است، به طور مثال در یک مقطع زمانی یک تهیه کننده به نام یک کارگاهی تشکیل داده بودند و در نسل روایت، کارآموزان گفتند استاد به ما نحوه وصل شدن را یاد بده.چطور شما در تلویزیون اجرا دارید، ولی در کی فیلم هم حضور دارید.»

محمد پور با تأکید بر اینکه فیلمسازان بیشتر نگاه به بازیگران خاصی دارند که هم زمان در شبکه نمایش خانگی در فلان سریال مشغول بازی هستند، اضافه کرد: «این هم دلیل بر این انتخاب‌هاست، برای برخی تهیه کنندگان کیفیت کار مهم است، بازیگری انتخاب کنند که گیشه را تصاحب کرده و یک بازیگر درجه یک است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار