مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدارس شبانهروزی یکی از پایههای اصلی تحقق عدالت آموزشی است
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس شبانهروزی به عنوان یکی از پایههای اصلی تحقق عدالت آموزشی، نقشی بسیار مؤثر و حیاتی دراین استان ایفا میکنند.

سید اردشیر رشیدی آل هاشم در نشست تخصصی با مدیران مدارس شبانه روزی این استان که در مجتمع آموزشی دارالفنون آموزش وپرورش ناحیه یک اردبیل برگزار شد ،ضمن تأکید بر اهمیت راهبردی مدارس شبانهروزی در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد:« مدارس شبانهروزی یکی از پایههای اصلی تحقق عدالت آموزشی در استان هستند و در مناطقی که با پراکندگی جمعیتی و محدودیت دسترسی به خدمات آموزشی مواجهاند، نقشی بسیار مؤثر و حیاتی ایفا میکنند.»
وی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی برخی از مناطق استان، گفت: «در بسیاری از مناطق محروم و روستایی، تنها راه ادامه تحصیل دانشآموزان، بهرهگیری از ظرفیت مدارس شبانهروزی است. این مدارس توانستهاند با ارتقاء درصد پوشش تحصیلی، افزایش سطح کیفی آموزشی ، کاهش افت تحصیلی و همچنین کاهش تبعات اجتماعی مهاجرت دانشآموزان روستایی به مراکز شهری، خدمات ارزندهای ارائه دهند.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تأکید بر ضرورت شادابسازی فضاهای آموزشی و پرورشی مدارس شبانهروزی، خاطرنشان کرد: «محیط یادگیری باید سرزنده، پویا و انگیزهبخش باشد. ایجاد فضاهای تربیتی سالم، جذاب و متناسب با نیازهای روز دانشآموزان، نقش مهمی در افزایش ماندگاری و علاقهمندی آنها به تحصیل دارد.»
رشیدی آل هاشم گفت: «توسعه کمی و کیفی مدارس شبانهروزی در اولویت برنامههای آموزش و پرورش استان قرار دارد و در همین راستا، از مدیران مدارس انتظار میرود با برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از ظرفیتهای بومی و منطقهای، زمینه جذب حداکثری دانشآموزان را فراهم سازند.»
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان نیز گفت: «مدیریت در نظام آموزشی صرفاً به بُعد اجرایی محدود نمیشود، بلکه یک فرآیند چندوجهی است که نیازمند تلفیق دقیق تفکر سیستمی، مهارتهای انسانی، تفکر فلسفی و ذهن منعطف در تمامی سطوح مدیریتی است.»
ترحم رستمی خاطرنشان کرد:« نظام تعلیم و تربیت به مدیرانی نیاز دارد که نهتنها تصمیمگیرندگان خوبی هستند، بلکه تفکری فلسفی برای تحلیل مسائل، ذهنی منعطف برای مواجهه با تغییرات، و نگاهی جامع برای تلفیق منابع و ظرفیتها دارند. چنین مدیرانی میتوانند ستونهای اصلی تحول در مدارس شبانهروزی و سایر واحدهای آموزشی باشند.»
ارسال دیدگاه