رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

بازمهندسی حوزه سنجش‌‌ و ‌حل مشکل معلم رابط در د‌ستورکار سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی

تهران (پانا) - ‌مراسم افتتاحیه «جشنواره تولیدات نرم‌افزاری و دست‌ساخته‌‌های ارزیابی و مداخله حوزه اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز» با حضور سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و رضوان حکیم‌زاده، معاون ‌آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ‌در شهر ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۶۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بازمهندسی حوزه سنجش‌‌ و ‌حل مشکل معلم رابط در د‌ستورکار سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی

سالار قاسمی در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره و تبریک هفته معلم، اظهار داشت: جهان امروز در آستانه یک انقلاب آموزشی قرار دارد و ما نیز ناگزیر به انجام اقدامات تحولی هستیم.

وی سه رکن اصلی این تحول را "شخصی‌سازی آموزش"، "هنر مدیریت" و "معلم به عنوان راهبر آموزشی" دانست و فلسفه برگزاری جشنواره‌هایی مانند این را زمینه‌سازی برای این انقلاب آموزشی خواند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی چهار راهبرد مدیریتی این سازمان‌ "حکمرانی مشارکت‌محور و شبکه‌ای"، "مدیریت تطبیقی" با شناخت چالش‌ها و انطباق خود، "سیاست‌گذاری داده‌محور" مبتنی بر شاخص‌ها، و تبدیل سازمان به "سازمان یادگیرنده و نوآور" اعلام کرد.

‌قاسمی همچنین به ترندهای جهانی در آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد که شامل پارادایم‌های "توان‌محوری"، "فراگیرمحوری" و "عدالت اجتماعی" است و بر مواردی نظیر پایش مستمر، برنامه‌های چندحسی، فناوری‌های کمکی، طراحی جهانی برای یادگیری، رویکردهای چندتخصصی و تحلیل داده‌های آموزشی تأکید کرد.

وی مدارس استثنایی را "مأمن، ملجأ و پناهگاه اجتماعی، عاطفی و احساسی" خانواده‌ها و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توصیف کرد و افق سازمان را تقویت این نقش دانست.

معاون وزیر از امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت آموزش ابتدایی خبر داد و تعهدات آتی را "بازمهندسی حوزه سنجش"، "توانمندسازی نیروی انسانی"، "فراهم کردن ابزار و امکانات لازم" و "حل مشکل معلم رابط" برشمرد.

وی با اشاره به تحقیقات یونسکو در خصوص تأثیر معلم باکیفیت بر کاهش بزهکاری دانش‌آموزان، ویژگی‌های معلم در منظومه معرفتی را "عالم عامل"، "پژوهنده خلاق" و "مربی دلسوز" ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار