معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

ارسال ۳۳ اثر برتر از فرهنگیان شهر تهران به دبیرخانه کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نقش جشنواره تجارب برتر در تبادل تجربیات ارزشمند فرهنگیان و بهبود نظام تعلیم و تربیت کشور از ارسال ۳۳ اثر برتر به دبیرخانه کشوری برای داوری نهایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۶۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۳۳ اثر برتر از فرهنگیان شهر تهران به دبیرخانه کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی

سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پایان داوری آثار سیزدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی، این اقدام را گامی مؤثر در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانست و گفت: «امروزه، تربیت و آموزش به عنوان دو رکن اساسی پیشرفت جامعه شناخته می‌شوند. در این راستا، جشنواره تجربیات برتر تربیتی، با ایجاد بستری برای تبادل ایده‌ها و نوآوری‌ها، فرصتی مغتنم برای فرهنگیان فراهم آورده است تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، در ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش سهیم باشند. در این دوره، دبیرخانه استانی جشنواره، پذیرای ۸۲۳ اثر ارسالی از مناطق مختلف شهر تهران بود. این آثار، که شامل نوآوری‌ها و تجارب متنوع فرهنگی و آموزشی معلمان و مدیران مدارس است، نمایانگر کوشش‌های مستمر و خستگی‌ناپذیر جامعه آموزشی در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشورمان است.»

وی ادامه داد: «پس از جمع‌آوری آثار، فرآیند داوری در چند مرحله با نظارت دقیق داوران استانی انجام گرفت. در مرحله اول، آثار ارسالی از مناطق مختلف تهران توسط داوران محلی مورد ارزیابی قرار گرفتند. این مرحله نقش حیاتی در غربالگری آثار و انتخاب بهترین‌ها برای مراحل بعدی داوری داشت. پس از این مرحله، آثار منتخب به اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران ارسال شد و پس از بررسی مجدد توسط سرگروه‌های استانی، ۳۳ اثر برتر برای داوری نهایی به دبیرخانه کشوری در زنجان ارسال گردید. این فرآیند نشان‌دهنده اهمیت دقت نظر در انتخاب آثار برتر و تلاش برای شناسایی و تقدیر از کوشش‌های ارزشمند فرهنگیان است. کمیته داوری با دقت و ظرافت فراوان، آثار را بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده، از جمله نوآوری، خلاقیت، اثربخشی و قابلیت تعمیم‌پذیری مورد ارزیابی قرار داد.»

موسوی خاطرنشان کرد: «بسیاری از آثار ارسالی، گویای خلاقیت و نوآوری معلمان در رویارویی با چالش‌های آموزشی و نمایانگر عزم جدی آنان برای ایجاد تحولات مثبت در فرآیند یاددهی و یادگیری است. این جشنواره با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و ایجاد انگیزه در میان معلمان، به رویدادی مهم بدل گشته که می‌تواند اثرات سازنده‌ای بر نظام تعلیم و تربیت کشور داشته باشد. این ابتکار ضمن شناسایی و تقدیر از تجارب موفق معلمان، فرصتی را مهیا می‌سازد تا برترین ایده‌ها و روش‌های تربیتی در سطح ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرند. افزون بر این، جشنواره به عنوان حلقه واسط میان معلمان و مسئولین آموزشی عمل کرده و بستری را برای تبادل نظرات و تجربیات میان مناطق مختلف فراهم می‌آورد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: «این فرآیند داوری نه تنها یک رویداد صرفاً رقابتی، بلکه سمبلی از عزم جمعی، همت فردی و دیدگاهی بلندمدت در زمینه تربیت و آموزش است. فرهنگیانی که سال‌هاست با تلاش بی‌وقفه، خرد، مهارت و عشق در مسیر تربیت انسان‌های متعهد و آینده‌ساز گام برمی‌دارند. آثار برگزیده دریچه‌ای به دنیایی از ایده‌های نوین، راهکارهای خلاق و تجربیات بدیع است که می‌تواند الگویی برای دیگر فرهنگیان و مسئولان تربیتی باشد. در چشم‌انداز بلندمدت، این جشنواره و فرآیندهای داوری آن می‌تواند پایه‌ای محکم برای توسعه فرهنگ تربیت در کشور، تقویت روحیه نوآوری و حفظ ارزش‌های انسانی باشد؛ چرا که تربیت همانند بذرهای پاشیده شده در دل نوجوانان و بزرگسالان، آینده‌ای روشن و پرامید را شکل می‌دهد و مسیر تعالی جامعه را هموار می‌سازد.»

خبرنگار : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار