کارشناس آموزش آموزش‌وپرورش منطقه میانکوه:

آزمون سنجش ملی عملکرد یادگیری، بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر مثبت می‌گذارد

میانکوه (پانا) - کارشناس آموزش متوسطه اول منطقه میانکوه، به بررسی اهمیت و تأثیرات آزمون سنجش ملی عملکرد یادگیری بر فرآیند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان این مقطع پرداخت و به چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو نیز اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۵۶۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون سنجش ملی عملکرد یادگیری، بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر مثبت می‌گذارد

با توجه به اهمیت ارتقاء کیفیت آموزشی و ارزیابی دقیق‌تر عملکرد یادگیری دانش‌آموزان، آزمون سنجش ملی عملکرد یادگیری در مقطع متوسطه اول برگزار شد. این آزمون با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی طراحی شده است و می‌تواند نقش بسزایی در بهبود فرآیند یادگیری ایفا کند. برای بررسی ابعاد مختلف این آزمون، گفت‌وگویی با مصطفی کیانی، کارشناس آموزشی منطقه میانکوه انجام داده‌ایم.

کیانی در ابتدای صحبت‌های خود به ضرورت برگزاری این آزمون اشاره کرد و گفت: «آزمون سنجش ملی عملکرد یادگیری، ابزاری است که به ما امکان می‌دهد تا از طریق داده‌های دقیق، ارزیابی جامع‌تری از سطح علمی دانش‌آموزان داشته باشیم؛ این امر نه تنها به شناسایی نیازهای آموزشی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به برنامه‌ریزی‌های آینده نیز جهت دهد.»

وی همچنین به تأثیرات مثبت این آزمون بر معلمان اشاره کرد و افزود: «معلمان می‌توانند با تحلیل نتایج آزمون، روش‌های تدریس خود را متناسب با نیازهای دانش‌آموزان تغییر دهند و به این ترتیب کیفیت آموزش را ارتقاء دهند.»

کیانی در ادامه به چالش‌هایی که ممکن است در برگزاری این آزمون‌ها وجود داشته باشد اشاره کرد و گفت: «یکی از چالش‌های اصلی، فشار روانی بر روی دانش‌آموزان است؛ باید توجه داشته باشیم که برگزاری آزمون‌ها نباید منجر به اضطراب و نگرانی در دانش‌آموزان شود؛ بنابراین، ضروری است که فرآیند برگزاری آزمون‌ها با دقت و برنامه‌ریزی انجام شود.»

این کارشناس آموزشی همچنین به اهمیت همکاری بین معلمان، مدیران مدارس و خانواده‌ها پرداخت و گفت: «نتایج این آزمون می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان آموزشی در منطقه باشد؛ همکاری و همفکری بین تمامی ذینفعان می‌تواند زمینه‌ساز بهبود مستمر فرآیندهای آموزشی باشد.»

در پایان، کیانی از تمام معلمان و مدیران خواست تا با نگرش مثبت به این آزمون نگاه کنند و آن را فرصتی برای رشد و توسعه سیستم آموزشی بدانند. وی تأکید کرد: «اگر همه ما به این آزمون به عنوان یک ابزار توسعه‌ای نگاه کنیم، می‌توانیم از نتایج آن بهره‌برداری بهتری داشته باشیم و در نهایت سطح آموزش را برای دانش‌آموزان خود ارتقاء دهیم.»

خبرنگار : سارا غریب شاهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار