شهردار ملارد:

درخت موهبت خدادادی و سرمایه‌ای ارزشمند در حفظ محیط زیست است

ملارد(پانا)- شهردار ملارد در مراسم جنگل‌کاری ۵۰ هکتاری در قپچاق، بیان کرد: فرهنگ زیبای درختکاری در هفته منابع طبیعی، فرصتی برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت خدادادی است؛ سرمایه‌ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می‌کند و همچون یک کارخانه طبیعی، اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می‌سازد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
درخت موهبت خدادادی و سرمایه‌ای ارزشمند در حفظ محیط زیست است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ملارد، مدیریت شهری ملارد در ادامه اجرای طرح‌های هفته منابع طبیعی با حضور در روستای قپچاق اقدام به غرس چندین نهال در جنگل در حال احداث آن منطقه کرد.

محمد بهنی شهردار ملارد در این مراسم عنوان کرد : فرهنگ زیبای درختکاری در هفته منابع طبیعی، فرصتی برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت خدادادی است؛ سرمایه‌ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می‌کند و همچون یک کارخانه طبیعی، اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می‌سازد، دیدن منظره‌های زیبای درختان و طبیعت به عنوان موهبتی الهی، نه تنها دل و جان انسان را صیقل می‌دهد و آرامش را بر قلب او حاکم می‌کند، بلکه فایده‌های بی‌شماری را برای بشر و دیگر موجودات زنده به همراه دارد که این امر ضرورت حفظ و نگهداری از این نعمت‌های خداوندی را دوچندان می‌کند.

وی در ادامه گفت: آیین درختکاری در ایران که از پشتوانه‌ای کهن از گرایش‌های ملی و سنت تاریخی برخوردار است، سنت حسنه‌ای است که در روزهای پایانی هر سال و چند روز پیش از فرارسیدن بهار طبیعت در هفته منابع طبیعی با حضور مردم و مسئولین شهری در جنگل‌ها، پارک‌ها و نقطه‌های مختلف شهر و روستاها به صورت جمعی و فردی با کاشت نهال برپا می‌شود و این‌گونه ایرانیان به استقبال سال نو و رویش دوباره گیاهان و درختان می‌روند.

شهردار ملارد با اشاره به اینکه برای مقابله با پدیده ریزگردها و افزایش آلودگی هوای کلانشهرهایی همچون تهران، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز اطراف این شهرها بهترین راه چاره به شمار می‌آید، افزود: طرح جنگل‌کاری ۵۰ هکتاری در منطقه قپچاق با همین رویکرد ملی و منطقه‌ای به صورت فاز به فاز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هر هکتار درخت ۷,۵ تن ریزگرد را جذب می‌کند و این امر نشان‌دهنده نقش درخت در کاهش آلودگی هوا است، بنابراین یکی از بهترین راه‌حل‌ها در کاهش آلودگی هوا، برجسته کردن نقش فضاهای سبز به عنوان موثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تعدیل آلودگی‌های هوا است و فضای سبز به عنوان یکی از ارکان مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، اثرات قابل توجهی در کنترل و بهبود هوای شهرها دارد، و گسترش آن در ارتقاء سطح آسایش شهروندان و در نهایت پایداری محیط شهری موثر است.

سکاندار شهرداری ملارد خاطرنشان کرد: جنگل‌ها و مراتع باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود. این منابع طبیعی تکیه‌گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه‌ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه‌های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان به شمار می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار