مدیر آموزش و پرورش میانه در مصاحبه اختصاصی با پانا؛

به همت فرهنگیان تلاشگر آموزش در منطقه میانه در ایام تعطیلات اضطراری ادامه دارد

میانه (پانا)-ساجدی فرمعاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری پانا از روند آموزش منطقه میانه در ایام تعطیلات اضطراری می گوید.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
به همت فرهنگیان تلاشگر آموزش در منطقه میانه در ایام تعطیلات اضطراری ادامه دارد

یوسف ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در گفتگو با خبرنگار پانا ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت ایام مبارک شعبانیه گفت: از خداوند می خواهم سریعتر این بیماری منحوس کرونا را از روی کره خاکی ریشه کن کندتا دانش آموزان و معلمان هر چه سریعتر به آغوش گرم مدرسه و کلاس درس برگردند.

وی در پاسخ به پاسخ خبرنگار پاناکه" آموزش مجازی در منطقه میانه چگونه و چه زمانی آغاز شد؟ "افزود: از زمان آغاز تعطیلی اضطراری مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ستاد مدرسه مجازی، فرصت برابر آموزش مداوم با ابلاغیه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد و پروتکل نحوه پیاده سازی و اقدام عمل در سطح مدارس تهیه و در قالب دستورالعمل به مدیران مدارس جهت اجرا ابلاغ گردید .

ساجدی فر فرایند ارزیابی عملکرد مدارس منطقه میانه را شرح داد و خاطر نشان کرد:

براساس پروتکل ابلاغی از سوی کمیته مدرسه مجازی استان تمامی عملکرد مدارس به صورت شاخص های ارزیابی معین شده است و همکاران ستادی بصورت حضوری - غیر حضوری و براساس مستندات عینی مدارس عملکرد آموزش مجازی مدارس را ارزیابی می کنند. کارگروه های ارزیابی که متشکل از آموزش و فناوری هستند به صورت تخصصی و مدیران چگونگی طراحی ، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی دانش آموزان را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

وی سوال خبرنگار پانا در مورد اینکه آیا تیم پشتیبانی برای این کار وجود دارد را مثبت پاسخ داد و افزود: کارگروه چهار نفره که متشکل از مهندسین رایانه و نرم افزار، مهندس طراح محتوای الکترونیکی و برنامه ریز درسی در قالب سیستم پشتیبان انتخاب شده اند و نسبت به تهیه و اجرای برنامه های برخط ، تهیه محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان و ساخت اپلیکیشن دارای محتوای آموزش معلمان، مشاوره با سرگروه های درسی در خصوص رعایت اهداف آموزشی و عناصر برنامه درسی به شکل تخصصی پشتیبانی و نظارت دارند.

وی از رضایت اولیا و دانش آموزان از عملکرد مدیران و معلمان با توجه به بازخوردهایی که از طریق خود مدیران و معلمان و کارشناسان ستادی و رسانه های محلی گرفته میشود سخن گفت و خطر نشان کرد:اکثریت دانش آموزان و اولیا از عملکرد خادمان آموزشی خود راضی هستند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برنامه های آموزشی مدرسه مجازی موازی با برنامه های آموزش تلویزیونی نیست زیرا از آنجا که سلایق متفاوت است و دانش آموزان دوست دارند با توجه به توانایی های خود یاد بگیرند بنابراین برنامه آموزش تلویزیونی و مدرسه مجازی مکمل همدیگر هستند و خوشبختانه با پیگیری مدیرکل استان، در آینده نزدیک بازپخش برنامه های تلویزیونی برای افرادی که فرصت پیدا نکردند، بصورت زنده از کلاسهای درس بهره مند شوند از پخش مجدد آن از شبکه استانی سهند استفاده خواهند کرد.

وی افزود: واگذاری اینترنت رایگان با پیگیری اداره کل استان و تفاهم نامه ای که با شرکت مخابرات بسته شده است در اختیار مدارس و معلمان قرار میگیرد تا همکاران بتوانند با هزینه کمتر اقدامات و فعالیت های آموزشی خود را ادامه دهند. نزدیک به 90 درصد دانش آموزان و مدارس در مناطقی هستند که امکان دسترسی به اینترنت و اینترانت وجود دارد و مشکلی در این مناطق وجود ندارد. اما نزدیک به 10 درصد مدارس در روستاهای دورافتاده که فاقد دسترسی به امکانات فناورانه هستند، قرار دارد و این مشکل با طرح ابتکاری مدیرکل خلاق استان، در قالب طرح معلمان" فن یار جهادگر"که برای اولین بار در کشور اجرا می شود آغاز شد، بطوریکه دانش آموزانی که مشمول این طرح می شوند، توسط همکاران ستادی و راهبران آموزشی به صورت داوطلبانه وضعیت درسی شان به همراه شرایط بهداشت فردی و محیطی آنها پیگیری و اقدامات لازم که به صورت تحویل درسنامه ، پیگیری از طریق تماس تلفنی ، ارسال بسته های آموزشی، پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات آنها توسط همکاران فن یار جهادگراست، هفته ای 2 جلسه انجام می پذیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که" آیااستفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان مخاطره آمیز نیست؟" گفت: اگر از پیام رسان های خارجی استفاده شود، احتمال مخاطره آمیز بودن وجود دارد. اما به فضل الهی و با اقدام شجاعانه و آگاهانه مقام عالی وزارت سامانه شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد) ایجاد شده است که در این سامانه با هدف استفاده از صنعت بومی و تکیه بر توان داخلی و صیانت از حریم خصوصی دانش آموز و معلم می باشد، از چند روز پیش شروع به کار کرده است . امیدواریم با انتخاب یک پیام رسان داخلی که توسط مدیران مدارس در ابتدا از سامانه سناد انتخاب و در اختیار معلم و دانش آموزان قرار می گیرد، دانش آموزان فعالیت شان را عین کلاس حقیقی آغاز کنند.

وی ادامه داد: این سامانه بومی و داخلی است و دقیقا همسو با تحقق شعار سال است . در این سامانه الکترونیکی تعاملی تمامی ویژگی های یک کلاس درس حقیقی پیش بینی شده است . دانش آموزان براساس برنامه هفتگی مدارس از ساعات اولیه تا پایان روز در کلاس درس مجازی خود به همراه سایر همکلاسی هایشان حضور خواهند یافت.

وی ضمن توصیه هایی به همکاران و اولیا افزود: همه همکاران از همان ابتدای تعطیلات اضطراری با خلاقیت ها و ابتکارات آموزش را ادامه داده و اولیا نیز همراه بودند. تعطیلی مدارس نباید باعث شود مباحث درسی دانش آموزان از سرفصل ها ی آموزشی دور شود نباید بگذاریم دانش آموزان بخاطر تعطیلات اضطراری مدارس از برنامه ها و فعالیت های درسی خود عقب بمانند.

ساجدی فر در پایان گفت: توصیه من به همه همکاران تلاشگر منطقه بر دوری گزینی و رعایت مصوبات فاصله گذاری اجتماعی است ،چرا که سلامتی مهمترین مساله است.تاکید می کنم سامانه شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد از آنجا که پلتفرم جدید آموزش الکترونیکی با تکیه بر توان داخلی است، همه اولیا و مربیان و مدیران اهتمام بورزند تا با حمایت همه جانبه هم به چرخه تولید ، اقتصاد ملی کمک کنیم و هم از مصونیت فرزندانمان در محیط یادگیری مجازی آسوده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار