مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد:

قریب به ۸۰ درصد فضاهای آموزشی کهگیلویه‌وبویراحمد با مشارکت خیرین احداث می‌شود

یاسوج (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: قریب به 80 درصد فضا‌های آموزشی استان با مشارکت خیرین احداث می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
قریب به ۸۰ درصد فضاهای آموزشی کهگیلویه‌وبویراحمد با مشارکت خیرین احداث می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ سیدرضا حسینی‌نیک با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدا را شاکریم که در دستگاه تعلیم و تربیت خدمت می‌کنیم. نوسازی مدارس به عنوان بازوی اجرایی و بال سخت‌افزاری وزارت بزرگ آموزش و پرورش به ایفای خدمت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این اداره کل، مسئولیت ساخت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در کنار وظیفه اصلی ساخت، نقش محوری هم در زمینه تامین تجهیزات و نیز تعمیرات اساسی و ایجاد سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس بر عهده دارد.

حسینی‌نیک افزود: در زمینه اجتماعی و فرهنگی هم نوسازی مدارس با جذب خیرین و استفاده از توان آن‌ها در مدرسه‌سازی به ایفای نفش بارزی در زمینه مشارکت همگانی و مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه می‌پردازد.

وی با قدردانی از همکاری مدیران ارشد استان به‌ویژه استاندار در حمایت از جریان مدرسه‌سازی اظهار کرد: بسیج سازندگی، سپاه فتح، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد و شرکت نفت نیز اقدامات و کمک‌های ارزنده‌ای در امر مدرسه‌سازی در استان داشته‌اند و گام‌های بزرگی برای شروع همکاری‌های مشترک جهت نیل به هدف مقدس مدرسه‌سازی برداشته شده که ضمن تشکر و تقدیر از مشارکت همه این نهادها امید داریم این همکاری‌ها در سال جدید نیز به‌صورت گسترده ادامه داشته باشد.

توجه ویژه به مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم/ تحویل 360 کلاس درس در سال 1402

حسینی‌نیک با تاکید بر توجه ویژه دولت به بحث آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی عنوان کرد: طی 2 سال فعالیت دولت سیزدهم ۲۰۰ پروژه آموزشی و تربیتی با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان تعریف و تحویل آموزش و پرورش شد که بی‌سابقه است.

وی خاطر نشان کرد: با تغییر دولت ۱۰۶ پروژه آموزشی، تربیتی و ورزشی نیمه‌تمام که مربوط به قبل از سال ۹۵ و حتی دهه ۸۰ بود که ۸۴ مورد رها شده و بلاتکلیف بود که خوشبختانه همه را تعیین تکلیف کردیم و بیش از 80 درصد آن‌ها تکمیل و تحویل دانش‌آموزان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته 360 کلاس درس تحویل شد که 283 کلاس درس در ابتدای سال تحصیلی به بهره‌برداری رسید و 77 کلاس نیز همزمان با دهه فجر تحویل شد.

حسینی‌نیک با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی و خوابگاهی و هنرستانی خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شد، اظهار کرد: در این دولت طی اقدامی جهادی و انقلابی، مدار س شهر زلزله‌زده سی‌سخت همگی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز استان/ استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی

وی یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار استان را اجرای طرح‌های شهید پناهی و شهید سرایداران در جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین طبق سیاست دولت در برچیدن مدارس کانکسی این استان به عنوان استان پایلوت اقدام به جمع‌آوری مدارس کانکسی کرد که تماماً اجرا و ۷۷ مدرسه تحویل شد.

حسینی‌نیک با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در این زمینه بحث تعدد مدارس سنگی در استان هست، افزود: بیشترین مدارس سنگی کشور در استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: 485 مدرسه سنگی و آجری ناایمن در استان وجود دارد که در دور دوم سفر دولت به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که برچیده شدن ۶۱ مدرسه طی 2 سال هدفگذاری شده است.

وی بهره‌برداری همزمان از سیستم‌های گرمایشی استاندارد را به عنوان یکی از برنامه‌های موفق سال گذشته یاد کرد و خاطرنشان کرد: جهت خرید و راه‌اندازی سیستم گرمایشی مدارس استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم.

حسینی‌نیک به اهمیت ورزش در تعلیم و تربیت نیز پرداخت و افزود: در پی این هدف علاوه بر ساخت چندین سالن بزرگ ورزشی و استخر در سطح استان در یک عملیات بی‌سابقه ۳۳ زمین چمن مصنوعی از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت با اعتبای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های گچساران و باشت طی 2 ماه ساخته و افتتاح شد.

نقش ویژه خیرین در ساخت پروژه‌های آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد با تاکید بر نقش مهم و بی‌بدیل خیرین در زمینه مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد پروژه‌های در دست ساخت نوسازی مدارس استان با مشارکت خیرین احداث می‌شود که از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حسینی‌نیک گفت: خیرین در سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی استان مشارکت کردند.

وی به برگزاری باشکوه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در آبان سال گذشته و با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد و افزود: تکریم خیرین و قدرشناسی زحمات و عمل نیک آن‌ها مورد تاکید و وظیفه ماست و تکمیل طرح‌های مشارکتی را در اولویت قرار داده تا ان‌شاءالله ۳۰ مدرسه روستایی را که در سه‌ماهه پایانی سال گذشته کلید زدیم تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد به موضوع مولدسازی املاک بلااستفاده اشاره کرد و گفت: این تکلیف قانونی نیازمند توجه مسئولان و همراهی آن‌هاست تا بتوانیم از این فرصت در جهت بهبود و ارتقای سرانه فضای آموزشی و رفع نیازهای استان استفاده کنیم.

حسینی‌نیک تصریح کرد: از همکاران پرتلاش نوسازی مدارس استان قدردانی می‌کنم. با زحمت آن‌ها 2 سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در شاخص‌های مدیریت جهادی جشنواره شهید رجایی برگزیده شدیم. امید که در سال جدید با توجه به ماهیت جهادی بودن این دولت همه نهادها مردم و مسئولین گرامی در امر مقدس مدرسه‌سازی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در همه زمینه‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار