نخستین نشست CIGEPS با حضور نماینده ایران برگزار شد

تهران (پانا) -مدیر کل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: نشست جلسه کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو (CIGEPS) به‌صورت برخط و با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست CIGEPS با حضور نماینده ایران برگزار شد

محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری نخستین جلسه کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو (CIGEPS) در سال ۲۰۲۴، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، بررسی اقدامات اعضای CIGEPS و کشورهای عضو ناظر در راستای نیل به اهداف تعریف شده بود و محورهای فعالیتی این کمیته از جمله تاثیر اجتماعی ورزش، سرمایه‌گذاری در ورزش، ورزش و توانمندسازی جوانان، نقش کمیته در برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به‌عنوان سال ورزشی در دنیا، توجه به ورزش در پیاده‌سازی نقشه راه و طرح‌های راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری‌های جهانی با درنظر گرفتن ذی‌نفعان، توجه به افراد توان‌یاب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ورزشکاران توان‌یاب، ایجاد پویایی در اکوسیستم ورزش و بحث و تبادل نظر در قالب میزگرد معاونان در خصوص رویکردهای مختلف حال حاضر ورزش در سطح دنیا بود.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: گزارش دبیرخانه سیجپس و نقشه راه بخش ورزش با تاکید بر نتایج مورد انتظار در سال میلادی جاری و سال ۲۰۲۵ و تقویم رویدادهای سیجپس در این جلسه ارائه شد. در این جلسه‌، جیمی پیزارو وزیر ورزش شیلی و رئیس سیجپس، گابریلا راموس به‌عنوان دستیار مدیر کل در امور اجتماعی و علوم انسانی یونسکو حضور داشتند.

جلسات دوره‌ای سیجپس، نهایتاً به برگزاری جلسه وزرای کشورهای عضو کمیته بین دولتی تربیت‌بدنی و ورزش (MINEPS) می‌انجامد که این جلسه ۲۳ و ۲۴ جولای ۲۰۲۴ و هم‌زمان، با آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، با حضور وزرای ورزش کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

 
منبع : وزارت ورزش و جوانان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار