امام جمعه شهرستان بندرخمیر:

مکتب امیرالمومنین(ع) به بشریت مسئولیت‌پذیری می‌آموزد

هرمزگان (پانا) - امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت مکتب امیرالمومنین(ع) به بشریت، مسئولیت‌پذیری می‌آموزد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مکتب امیرالمومنین(ع) به بشریت مسئولیت‌پذیری می‌آموزد

حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی در مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی(ع) با بیان اینکه ارزش و اهمیت شب قدر بسیار زیاد است، تصریح کرد: شب قدر، یکی از شب‌های مهم و تعیین‌کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و فضلیت هیچ یک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست.

وی افزود: امامان معصوم(ع) واسطه فیض الهی هستند و خداوند از طریق انبیا، اوصیا و امامان معصوم(ع)، مسیر هدایت را به سمت انسان گشوده است. معنی باب‌الله این است که تمام معارف الهی در نزد خانه اهل بیت(ع) است که باید از این باب با تواضع و خشوع وارد شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به اینکه شب قدر، یکی از معجزات امت اسلامی است، گفت: معجزه حضرت سلیمان(ع) طی مکان بود ولی معجزه شب قدر، طی مکانت است یعنی انسان، سلوک کند و عبد و بنده باشد. شب قدر، شب بزرگی است و باید تصمیم بزرگی گرفت و ما می‌توانیم با توبه واقعی در این شب‌ها به سمت پروردگار بازگردیم.

وی تصریح کرد : تمام تلاش شیطان این است که این تجمع‌ها حول محور الهی نباشد و در این راستا قسم خورده که انسان را از خدا دور کند در حالی که برپایی این تجمع‌ها نشان می‌دهد که شیطان به هدف خود نرسیده و با وجود اینکه ما ممکن است خطاها و لغزش‌هایی داشته باشیم اما خوشبختانه ارتباط خود با خداوند و اهل بیت(ع) را قطع نکرده‌ایم.

در این آیین معنوی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم قرآن به سر برگزار شد و مردم مومن و متدین شهرستان بندرخمیر با دعا و استغاثه، آمرزش گناهان خویش را از درگاه احدیت خواستار شدند.

دانش‌آموز خبرنگار: اسرا برکم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار