محفلی از جنس خانه های نور

هرمزگان(پانا) - ده سال است که طبق سنتی حسنه نمازگزاران مسجد علی اکبر شهر پارسیان در شب های ماه مبارک رمضان جهت قرائت قرآن در منازل گرد هم می‌آیند که هم اکنون این حرکت با استقبال پرشور اهالی محله همراه گردیده است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
محفلی از جنس خانه های نور

حجت الاسلام حسین عبداللهی، امام جماعت مسجد علی اکبر و بانی طرح خانه های نور گفت: طبق روال هر سال در شب های ماه مبارک رمضان، ساعتی پس از افطار ابتدا اهالی محله در مسجد حضور پیدا کرده و به قرائت قرآن و دعای افتتاح می پردازند، سپس طبق لیست مشخص شده که هر خانواده به عنوان میزبان اعلام آمادگی نموده همگی به خانه ی نور می روند.

مجید جمالی یکی از میزبانان این برنامه در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: برگزاری این محفلِ نورانی و مشارکت اهالی مسجد در ماه مهمانی خدا، برکات زیادی را به همراه دارد. از اینکه قرائت گروهی قرآن در منزل ما صورت می گیرد بسیار خرسندم زیرا برکت و اثر مثبت آن را در زندگی خویش احساس کرده ام.

لازم به ذکر است محفل « خانه های نور » هر شب در منزل یکی از نمازگزاران برگزار می شود که شامل قرائت چند جزء قرآن، تفسیر قرآن کریم، بیان داستان های آموزنده و خواندن وصیت نامه شهدا توسط نوجوانان مسجد است و هدف از برگزاری این محفل ترویج فرهنگ قرآنی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و انس نسل جوان با قرآن کریم می باشد.

 

خبرنگار دانش آموز پانا: سارا جمالی

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار