امام‌ جمعه‌ قم:

آموزش‌ و ‌پرورش و خانواده‌ها به موضوع عفاف و حجاب باید توجه ویژه داشته باشند

قم (پانا) - امام جمعه قم گفت آموزش و پرورش، خانواده‌ها، امامان جماعات مساجد و ... باید در تبیین موضوع عفاف و حجاب، توجه، تلاش و هماهنگی همه جانبه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ و ‌پرورش و خانواده‌ها به موضوع عفاف و حجاب باید توجه ویژه داشته باشند

آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای قدس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: افرادی که از رفتن به جبهه معاف شدند نباید پی کار خود بروند بلکه باید در پشت جبهه به اشکال مختلف از جبهه اسلام پشتیبانی کنند و روح مقاومت، صبر و تحمل سختی‌ها را در حوزه نفوذ خود افزایش دهند.

وی افزود: معذورین از جهاد، باید با افرادی که در پشت جبهه با سم پاشی، انتشار اخبار دروغ و شایعه پراکنی مردم را می‌ترسانند و از کمبودها و ضعف‌ها سخن می‌گویند و نقش ستون پنجم دشمن را در جامعه ایفا می‌کنند، مبارزه کرده و از تأثیر سمپاشی مزدوران دشمن جلوگیری نمایند.

 آیت الله سعیدی با اشاره به 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تدبیر حضرت امام خمینی‌(ه) و پس از تصفیه عناصر ناباب به یکی از ارکان حفاظت و تامین امنیت میهن اسلامی تبدیل شد.

خطیب جمعه قم افزود: ارتش در راه تامین امنیت جمهوری اسلامی با جهاد و خدمت بزرگ، شهیدان زیادی همچون امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را تقدیم اسلام کرد.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: در کم‌تر کشوری آثار مربوط به دوران نخستین اسلام وجود داشته زیرا سرزمین مکه زادگاه اصلی اسلام است و آثار پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین قرار گرفته است ولی متأسفانه متعصبان وهابی بیش‌تر این آثار را به بهانه‌های واهی از بین برده‌اند و نمونه بارز آن قبرستان بقیع است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب گویایی از تاریخ اسلام به شمار می‌آید.

 وی در بخش تحلیلی خطبه این هفته نماز جمعه پیرامون مسأله حجاب و عفاف ابراز داشت: رهبر انقلاب در سال قبل هم آن جمله تاریخی را فرمودند که کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است و امسال هم فرمودند بنده معتقدم در دولت، قوه قضائیه و بخش‌ها مختلف نظام در این زمینه مسئولیت وجود دارد و باید به مسئولیت قانونی و شرعی خود عمل کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه با وجود این همه هشدارها و مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب باز هم در میدان عمل و اجرا سهل‌انگاری وجود دارد و از اقدامات سطحی، گزینشی و کم‌اثر استفاده می‌شود، گفت: این در حالی است که در جنگ همه‌جانبه علیه حجاب و عفاف از دستگاه‌های کشور انتظار می‌رود با ورود هوشمندانه، مدبرانه و در صورت نیاز قاطعانه با این توطئه شوم دشمن برخورد کنند.

آیت الله سعیدی گفت: از ائمه جمعه، سخنرانان، ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، امامان جماعت مساجد، اصحاب رسانه، خانواده‌ها و آموزش و پرورش انتظار می‌رود برای تبیین این واجب شرعی و سیاسی تلاش همه جانبه و هماهنگی داشته باشند و مردم را از این توطئه شوم دشمن آگاه کنند.

 وی تصریح کرد: دشمن در حال بمباران فرهنگی ایران است و مردم ایران همانطور که تجاوز به خاک کشور را تحمل نکردند بمباران فرهنگی دشمن علیه ارزش‌های دینی و فرهنگی خود را نیز تحمل نخواهند کرد.

امام جمعه قم یادآور شد: امروز بحث حجاب خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شود؛ یعنی دشمن با کمک مزدوران داخلی و رسانه ای خود به دنبال براندازی فرهنگ انقلاب است که از حجاب شروع کردند و طبیعی است که اگر منفعلانه برخورد کنیم در اندیشه براندازی انقلاب اسلامی هستند؛ بنابراین همه ما برای مقابله با دشمن مسئولیت داریم و اگر متحد و منسجم رویه ای هماهنگ را داشته باشیم مطمئن باشید که دشمنان شما آرزوی بی بند و باری جامعه اسلامی را به گور خواهند برد.

 وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از آغاز اجرای طرح حجاب و عفاف از روز شنبه 25 فروردین خبر داده است، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از این نیروهای جان بر کف عرض می‌کنم این طرح به شرطی موفق خواهد شد که همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و نیروی انتظامی را تنها نگذارند؛ اولین نهادی که باید پای کار بیاید خانواده‌ها هستند، همانطور که مسئولان و قوه قضائیه نیز باید پای کار باشند و اول از خود شروع کنند و اصناف و بازاریان هم به وظیفه خود عمل کنند.

 آیت الله سعیدی در ادامه به تلفات انسانی و خسارت‌های مالی جاده ای در آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: در هر سال در مناسبت‌هایی مردم ما این خسارت‌ها و کشت‌ها را متحمل می‌شوند و آثار تخریبی روحی و روانی و اقتصادی آن بر کشور تحمیل می‌شود؛ این همه کشته و مجروح در این مسافرت‌ها خسارت بزرگی برای جامعه و کشور است و شبهه شرعی دارد که انسان جانش را در اختیار راننده ای بگذارد که رعایت قوانین و مسائل امنیتی را نمی‌کند.

وی با انتقاد از این که چرا رانندگان به توصیه‌های پلیس توجه نمی‌کنند و سرنشینان جانشان را به دست رانندگان بی ملاحظه می‌دهند، افزود: ما از کمبود جمعیت سخن می‌گوییم از آن طرف عده ای از مردم به خصوص جوانان که سرمایه کشورند در حوادث رانندگی جانشان را از دست می‌دهند؛ بنابراین هم رانندگان و هم خودروسازان باید مراعات کنند تا کشور هر سال در آغاز سال جدید شاهد این همه تلفات و خسارت‌ها نباشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار