مجید افشار، چراغ اجرای «شاماران» را روشن کرد

تهران (پانا) - آیین شب‌چراغ نمایش «شاماران» با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مجید افشار، چراغ اجرای «شاماران» را روشن کرد

آیین شب چراغ نمایش ایرانی «شاماران» به نویسندگی علیرضا داوری با طراحی و کارگردانی ساسان شکوریان با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی، شب گذشته، بیست‌ودوم فروردین در تماشاخانه سنگلج برگزار شد. 

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت تئاتر در ابتدای این مراسم گفت: «سلام گرم من به جماعتی که برای نمایش ایرانی چه در صحنه و چه در پشت صحنه زحمت می‌کشند. از اینکه نمایش ایرانی با این ریشه قوی و قدمت در حال توسعه است و مدیران هنری کشور به آن بها می‌د‌هند و همچنین هنرمندان جوان به آن می‌پردازند، بسیار خوشحال هستم.» 

او ادامه داد: «ما سال ‌ها تلاش کردیم، تجربه کسب کردیم و آن را به نسل بعدی انتقال دادیم. اکنون خدا را شاکریم که با تلاش بی‌وقفه جوانان نمایش ایرانی فراموش نشده است. قطعا این عزیزان باید از نظر متن، اصول و قواعد کاری، تجربیات گذشتگان و همچنین از نظر  مالی حمایت شوند.» 

این هنرمند پیشکسوت افزود: «الگو و پیشکسوت سیاه بازی استاد ذبیح‌الله ماهری معروف به ذبیح زرگر بود که پس از او استاد مهدی مصری شاگرد او در این عرصه شناخته شد. آن‌ها حرمت یکدیگر را حفظ می‌کردند و من افتخار می‌کنم که 6 سال شاگرد استاد مهدی مصری باشم.»

افشار در پایان گفت: «امیدوارم که چراغ تئاتر همیشه روشن باشد و تماشاخانه‌های تئاتر به ویژه تماشاخانه سنگلج همیشه پررونق و پرمخاطب بماند.» 

در ادامه ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران» نیز ضمن قدردانی از اداره کل‌هنرهای نمایشی و همکاران تماشاخانه سنگلج درباره روند تولید و اجرای این نمایش توضیح داد.

او گفت: «این نمایش نماینده تئاتر استان‌ها و تئاتر خوزستان است که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد بود.» 

این هنرمند ادامه داد: «قطعا اجرای هنرمندان شهرستان در تهران، باعث دیده شدن تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها خواهد شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.»

شکوریان در پایان سخنانش با اشاره به خبرهایی که درباره سلامتی بهرام بیضایی، هنرمند شناخته شده کشور منتشر شده بود، گفت: «خوشحال هستیم که حال استاد بهرام بیضایی خوب است و با افتخار اجرای نمایش «شاماران» را به این هنرمند عزیز و گرانقدر تقدیم می‌کنیم.»  

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار