در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

روایت یک بازیگر خردسال از اجرای نمایش در مساجد

تهران (پانا) - آدرینا خیری عروسک‌گردان خردسال و برگزیده نخستین جشنواره ملی تئائر شبستان با بیان اینکه تجربه اجرای نمایش در مسجد یک تجربه متفاوت است، گفت بچه‌ها باور نمی‌کردند این امکان داشته باشد تا در مسجد تئاتر بازی کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک بازیگر خردسال از  اجرای نمایش در مساجد

«آدرینا خیری» 9 ساله از استان گیلان عروسک‌گردان خردسال نمایش «مرد مهربان جنگل» است که برگزیده نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان شده است. وی در گفت‌وگو با پانا درباره تجربه خود در این جشنواره گفت: « «مرد مهربان جنگل» به کارگردانی مینا حسنی در بخش تئاتر کاغذی جشنواره ملی تئاتر شبستان مقام دوم را کسب کرد و من در این نمایش یکی از  عروسک گردان‌ها بودم.»

وی که اولین تجربه هنری خود را با نمایش «مرد مهربان جنگل» که به زبان ساده و کودکانه میرزا کوچک‌خان جنگلی را روایت می‌کند، در جشنواره شبستان گذارنده است، اظهار کرد: «نمایش «مرد مهربان جنگل» را خانم حسنی در فراخوان جشنواره شبستان شرکت داد و بعد برای حضور در جشنواره انتخاب شدیم که تمرینات این نمایش دو روز طول کشید و وقتی به تهران آمدیم در 4 مسجد اجرا داشتم.»

این عروسک‌گردان خردسال که در یک خانواده هنرمند رشد پیدا کرده است، ادامه داد: «من چون از 3 سالگی، به صورت حرفه‌ای تئاتر کار می‌کنم در کارهایی مثل «فرشته و کی بلده بخنده» بازی کردم؛ وقتی فراخوان جشنواره شبستان را دیدیم به نظر خانم حسنی و همه ما جالب بود که در مسجد هم تئاتر اجرا کنیم زیرا در مدارس و سالن‌ها اجرا داشتیم اما در مسجد تجربه اجرا نداشتیم برای همین تصمیم گرفتیم این اجرا را در مسجد نیز تجربه کنیم.»

آدرینا خیری از حس خود برای حضور در جشنواره شبستان گفت: «خیلی حس خوبی دارم که به این جشنواره آمدم و با برگزیده شدنمان خیلی انگیزه گرفتم که بازی کنم. اجرای ما بعد از نماز مغرب بود. وقتی بچه‌ها کار ما را می‌دیدند باورشان نمی‌شد که در مسجد تئاتر بازی کنیم.»

وی با اشاره به نمایش جدیدی که قرار است در آن بازی کند، گفت: «بعد از این جشنواره 25 اسفند نمایش جدیدی به‌نام «کی بلده بخنده» را داخل مسجد یا هر جای دیگری شروع می‌کنیم.»

گفتنی است؛ جشنواره تئاتر ملی شبستان از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و رونق بخشیدن به مساجد که مراکز و کانون‌های اصلی در اجتماعات مردمی در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها هستند، برگزار شده است.

در نخستین دوره از برگزاری این جشنواره گروه‌های نمایشی و هنری که وابسته به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند از سراسر کشور به تهران آمدند و در 14 مسجد منتخب شهر تهران برای مخاطبان و اهالی مساجد به اجرای نمایش پرداختند.

این جشنواره در 4 بخش عمومی، مهر ویژه بانوان، کودک و نوجوان و تئاتر کاغذی برگزار شده که امید است در دوره‌های آینده آثار ارسالی به جشنواره توسعه کمی و کیفی یابد. 

داوران این جشنواره نیز از چهره‌های شناخته شده عرصه تئاتر هستند که برخی از آن‌ها پیش از برگزاری جشنواره در قالب مدرسه تئاتر شبستان در تعدادی از استان‌ها حضور یافتند و به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار