دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس:

8 معلم استان فارس به مرحله کشوری انتخاب معلم نمونه راه یافتند

شیراز (پانا) - دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس گفت پس از انجام فرآیند ارزیابی توسط ۱۵ داور در کیفیت تدریس، تعداد ۸ نفر به عنوان معلمان برتر استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
8 معلم استان فارس به مرحله کشوری انتخاب معلم نمونه راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس؛ علی علوی در تشریح فرآیند انتخاب معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری در استان فارس اظهار کرد: در راستای گرامیداشت مقام معلم و افزایش دقت در انتخاب معلمان نمونه برای اولین بار با شیوه‌ای نوین این انتخاب انجام شد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس بخشنامه وزارتی، فرآیند انتخاب معلمان نمونه در استان فارس از ابتدای بهمن 1402 آغاز شد و در ابتدا دبیران ستادهای بزرگداشت هفته معلم در نواحی و مناطق و شهرستان‌ها انتخاب و جلسات توجیهی برای آن‌ها برگزار شد.

علوی تصریح کرد: شاخص‌ها در این فرآیند در چند بخش بود. از جمله بخش مستندات که شامل سنوات، تالیفات، پژوهش‌ها، تحقیقات، ضمن‌خدمت‌ها، تشویقات مدارک تحصیلی می‌شد و بخش دیگر مربوط به کیفیت تدریس و توانمندی آموزشی معلمان در کلاس بود که به‌صورت حضوری انجام شد و طی آن معلمان عملا در کلاس درس به تدریس می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در هر منطقه آموزشی، تیمی سه‌نفره از معلمان سرآمد به عنوان داور، انتخاب و تدریس عملی معلمان را در کلاسی رسمی و حضوری و در فرصتی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای ارزیابی و افراد برتر را معرفی می‌کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان هر مدرسه در انتخاب معلمان نمونه و امتیاز دادن به هریک از معلمان از ویژگی‌های روش جدید گزینش معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری بود. لذا دانش‌آموزان، سایر معلمان و اولیا می‌توانستند با مراجعه به سایت my.medu.ir به معلمان مورد نظر خود امتیاز دهند و این امتیاز در انتخاب نهایی معلمان نمونه موثر بود.

وی ادامه داد: در مرحله مدرسه‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی، مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این تعداد ۸۷۳۰ نفر که دارای شرایط ارزیابی بودند به مرحله منطقه راه یافتند و ۵۴۰ داور در سطح استان به ارزیابی مستندات ارائه‌شده پرداختند و از هر منطقه ۳ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۱۸۰ معلم به عنوان منتخب 3 دوره تحصیلی به مرحله استانی معرفی شدند.

علوی گفت: همه ۱۸۰ نفر منتخب در مرکز استان در مرحله ارزیابی عملی و حضوری به مدت 4 روز مشارکت کردند و پس از انجام فرآیند ارزیابی توسط ۱۵ داور در کیفیت تدریس، تعداد ۸ نفر به عنوان معلمان برتر استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: این فرآیند ویژه معلمان شاغلی می‌شود که در مدارس تدریس می‌کنند. لذا مدیران، معاونان،مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت طی فرآیند دیگری، ارزیابی و رقابت آن‌ها در مرحله استانی پایان می‌یابد بنابراین در این حوزه تعداد ۳۰ نفر به عنوان برترین استانی معرفی می‌شوند که از این تعداد، ۱۶ نفر مدیر و بقیه نیز شامل معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس ادامه داد: در سال گذشته با انتخاب ۵ منتخب استان فارس از مجموع ۱۶ منتخب کشوری، یکی از بهترین نتایج و رتبه‌ها در فرآیند انتخاب معلمان نمونه کشوری برای استان فارس رقم خورد.

علوی گفت: آقایان: سیدمرتضی شیخ‌الاسلامی از لارستان، مجید هوشمندی از سپیدان، فرشید احمدی‌نیا از مرودشت و خانم‌ها: زهرا خوشبخت از میمند، رقیه آقاحسینی از ناحیه ۴، مریم پارسایی از دشمن‌زیاری، فاطمه زارع از  ناحیه ۲، سیده فاطمه موسوی از خرامه به عنوان 8 معلم نمونه استان به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی اضافه کرد: منتخبین استانی برای شرکت در مرحله کشوری از ابتدای اردیبهشت در تهران حضور می‌یابند تا در مرحله ارزیابی حضوری مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار