سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خبر داد؛

رصد گزارش‌های کیفی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط سازمان ملی سنجش

معاون فنی سازمان ملی سنجش: مراحل مربوط به ارزیابی تخصصی کنکور فرهنگیان تا اواخر تیرماه انجام خواهد شد/ نتیجه اولیه آزمون ارشد تا ۱۵ خردادماه اعلام می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت ارزشیابی داوطلبان و دریافت گواهی کفایت در حوزه علمی، مسئولیت طراحی و مدیریت تمامی‌ آزمون‌های کشور و تعامل گسترده با وزارتخانه‌ها از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان ملی سنجش است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رصد گزارش‌های کیفی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط سازمان ملی سنجش

عبدالرسول پور عباس صبح امروز، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، در اولین نشست خبری خود به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اینکه تشکیل این سازمان از یک سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و پس از تدوین اساسنامه، در شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: طی 40 سال اخیر گسترش کمی قابل قبولی در آموزش عالی و آموزش و پرورش شاهد بوده‌ایم اما اکنون باید در حوزه کیفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها گام برداریم.

وی افزود: اکنون در سازمان ملی سنجش، ضرورت توسعه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای مدنظر است و برای تحقق آن نیاز به اقدامات فراسازمانی داریم.

سرپرست سازمان ملی سنجش با اشاره به اینکه سازمان ملی سنجش به‌عنوان بازوی اجرایی، فکری و کمک‌کننده به سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش فعالیت خواهد داشت، گفت: ارزشیابی داوطلبان و دریافت گواهی کفایت در حوزه علمی، مسئولیت طراحی و مدیریت تمامی آزمون‌های کشور و تعامل گسترده با وزارتخانه‌ها از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان ملی سنجش است. همچنین پیگیری فعالیت‌های کیفیت‌بخشی نیز دنبال خواهد شد و ارزیابی درونی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت اجرا خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه سازمان ملی سنجش به عنوان یک ناظر بیرونی، گزارش‌های کیفی ارائه شده از سوی آموزش و پرورش به ویژه میزان تحقق سند تحول بنیادین را رصد خواهد کرد، بیان کرد: کارهای بزرگی را انجام خواهیم داد و ان‌شالله تمامی تجربیات وسیع سال‌های گذشته به خدمت گرفته‌ می‌شود؛ للبته تجربیات دیگر دانشگاه‌ها نیز باید در سازمان ملی سنجش نهادینه شود.

وی یادآور شد: آینده کشور با این سازمان روشن‌تر خواهد بود و در حوزه جهانی نیز قابل قبول‌تر است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور با بیان اینکه این سازمان باید ظرف 6 ماه مستقر شود، گفت: در راستای استقرار سازمان وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، علوم و کار، معاون اول رئیس جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان هیات امنا در جلسات سازمان ملی سنجش حضو خواهند داشت. همچنین در کنار هیات امنا، شورای ارزشیابی و سنجش نیز اقدام به فعالیت خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: سازمان ملی سنجش، سیاستگذاری و تعیین استاندارد‌های نظام آموزشی کشور را بر عهده دارد که شرکت‌‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورشبه عنوان شرکای این سازمان، فعالیت خواهند کرد.

در ادامه این نشست خبری، احسان جمالی معاون فنی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اعلام این خبر که نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شده و نتایج چندبرابر ظرفیت سال ۱۴۰۳ این آزمون نیز تا اواسط خرداد اعلام می‌شود، عنوان کرد: از اواخر خرداد داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه دعوت می‌شوند. علاوه بر این از نیمه خرداد تا پایان خرداد دانشگاه‌ها می‌توانند مصاحبه‌های خود را با داوطلبان انجام دهند و ان‌شالله تا هفته دوم شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

جمالی در پاسخ به این پرسش که نتیجه آزمون کارشناسی ارشد امسال تا چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: نتیجه اولیه این آزمون و اسامی افراد مجاز به انتخاب رشته تا ۱۵ خرداد ماه اعلام خواهد شد و دفترچه انتخاب رشته نیز در این تاریخ منتشر می‌شود. تا قبل از اعلام نتایج دانشگاه‌ها می‌توانند آزمون‌های عملی و تشریحی خود را از اول تیر تا ۱۵ مرداد ماه برگزار کنند؛ نتایج نهایی تا هفته دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون ویژه فرهنگیان نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد، تصریح کرد: نتیجه اولیه این ازمون‌ به زودی اعلام می‌شود.

معاون فنی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه برابر ظرفیت پذیرش آزمون فرهنگیان اعلام می‌شود، گفت: مراحل مربوط به ارزیابی تخصصی وزارت آموزش و پرورش، توسط این وزارتخانه تا اواخر تیرماه انجام خواهد شد.

جمالی یادآور شد: در واقع نتیجه نهایی آزمون فرهنگیان تا قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می‌شود تا داوطلبانی که در این آزمون نتوانسته‌اند قبول شوند، بتوانند در آزمون سراسری انتخاب رشته کنند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبانی که در آزمون فرهنگیان قبول شده‌اند اگر بخواهند در آزمون سراسری انتخاب رشته کنند، باید از آزمون فرهنگیان انصراف دهند، افزود: نتایج نوبت اول آزمون سراسری به شکل نمرات خام تا ۱۵ خرداد و نتایج نهایی هر دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تا اواسط مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار