رتبه ۱۲۵ کنکور سراسری ملاردی در گفت‌وگو با پانا:

برنامه‌ریزی، مطالعه منظم، مستمر و هدفمند شرط موفقیت است

ملارد (پانا) - رتبه ۱۲۵ کنکور سراسری ملاردی، راز موفقیت خود در کنکور ۱۴۰۲ را برنامه‌ریزی دقیق، مطالعه منظم، مستمر وهدفمند و آمادگی روحی و ذهنی بالا دانست.

لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی، مطالعه منظم، مستمر و هدفمند شرط موفقیت است

امیرحسین کریمی، رتبه ۱۲۵ کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲، متولد ۱۳۸۴ و اهل ملارد است. وی دوره دبیرستان را در رشته علوم تجربی در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی شهرستان ملارد گذراند و در حال حاضر دانشجوی رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

وی در گفت‌وگو با پانا درخصوص نحوه مطالعه خود بیان کرد: «از همان ابتدای ورود به دبیرستان، مطالعه هدفمند را شروع کردم و سعی می‌کردم تمام مطالب و دروس مربوط به هر پایه تحصیلی را در دوره خود به‌صورت کاملا مفهومی و بر مبنای کتاب درسی مطالعه کنم. همیشه تلاش می‌کردم از راه و روش‌های گوناگون، نکات جدید را بیاموزم تا بتوانم طیف وسیع‌تری از سؤالات را پاسخ دهم.»

رتبه ۱۲۵ کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ادامه افزود: «شیوه مطالعه من به‌گونه‌ای بود که در ابتدا متن کتاب درسی را به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع، چندین بار مطالعه می‌کردم و سپس به کمک حل سؤالات متنوع و گوناگون، یادگیری خود را تثبیت می‌کردم اما از هیچ‌گونه کلاس خصوصی و مشاوره‌ای استفاده نمی‌کردم و همین باعث می‌شد که بیشتر به خود متکی باشم و با برنامه‌ریزی اصولی، هدفم را پیش ببرم.»

کریمی در پاسخ به اینکه روزی چند ساعت مطالعه داشتید، عنوان کرد: «اهل مطالعه مستمر بودم و در سال دوازدهم، روزی حدود ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم. طبیعتی است که هر چه به بازه زمانی کنکور نزدیک‌تر می‌شدم، سعی می‌کردم ساعت مطالعه‌ام را بیشتر کنم تا بتوانم جمع‌بندی مطالب را به خوبی انجام دهم. هدفم تمرکز داشتن بر مطالب درسی بود. از منابع زیادی برای مطالعه استفاده نمی‌کردم و در اکثر دروس، تنها منبع من کتاب درسی بود که سعی می‌کردم به طور کامل آن را فرا گیرم اما در بعضی دروس اگر نیازی به حل سؤالات بیشتر بود در کنار کتاب درسی که منبع اول من بود از بعضی کتاب‌های تست و کمک‌آموزشی نیز استفاده می‌کردم.»

وی نقش و حمایت خانواده و زحمات دبیران و همراهی مدیر و معاونین مدرسه‌اش را در موفقیت خود تأثیرگذار ذکر کرد و گفت: «من این موفقیت را در درجه اول مدیون لطف و رحمت خداوند متعال و تلاش و پشتکار خودم، راهنمایی، همراهی و مساعدت پدر و مادر عزیزم و تمامی معلمان زحمتکش و مدیر و معاونین دلسوز مدرسه می‌دانم که واقعا در این دوره سخت و طاقت‌فرسای کنکور از هیچ کمک و همراهی دریغ نکردند. قطعا نقش خانواده و داشتن مکانی آرام و به دور از دغدغه و سر و صدا می‌تواند نقش مهمی در موفقیت دانش‌آموزان در آزمون سراسری ایفا کند و من ویژه از پدر و مادرم برای مهیا کردن این شرایط تشکر می‌کنم.»

این جوان نخبه ملاردی خاطرنشان کرد: «در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و هدفم این بود که بتوانم با توجه به میزان تلاش و مطالعه‌ای که داشتم، انتظار معقولانه‌ای از خود داشته باشم و تلاش می‌کردم بهترین نتیجه را کسب کنم ولی اگر گاهی نمی‌توانستم آن نتیجه دلخواه را کسب کنم با این‌ که ناراحت می‌شدم اما به جای غصه خوردن و ناامید شدن با جدیت و اراده بیشتری به مسیرم ادامه می‌دادم و از اشتباهاتم در این آزمون‌ها درس می‌گرفتم و اشکالاتم را برطرف می‌کردم  تا بتوانم در آزمون‌های بعدی نتیجه بهتری کسب کنم.»

کریمی به عنوان کسی که این مسیر را طی کرده به تمامی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور این چنین توصیه کرد: «در این راه پر فراز و نشیب با ایمان و توکل به خدا برای رسیدن به هدف، تلاش کنند و خود را درگیر حواشی نکنند. تنها تمرکزشان را روی مسیر، هدف و فعالیت خود بگذارند و در این راه هرگز ناامید نشوند. در کنار تلاش برای یادگیری باید مسیر درست را انتخاب کنند زیرا تلاش بدون هدف صحیح به نتیجه نخواهد رسید.»

وی ادامه داد: «همچنین از کتاب‌های درسی به هیچ عنوان غافل نشوند، اولویت یادگیری، کتاب درسی باشد چرا که تمام سؤالات در چارچوب کتاب درسی طراحی می‌شود. لزوما حضور در کلاس‌های مختلف کنکور، تضمینی برای موفقیت و قبول شدن در رشته‌های دلخواه در دانشگاه نیست ولی مطالعه منظم، مستمر و هدفمند در کنار آمادگی روحی و ذهنی بالا شرط موفقیت است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار