امیر حیدری در پاسخ به پانا:

ارتش آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدید در هر زمان و مکانی را دارد

ارتش امروز با ارتش نظام طاغوتی قابل مقایسه نیست/ نیروی زمینی ارتش در ۲۳ رسته دفاعی به خودکفایی و استقلال رسیده است

تهران (پانا) - فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز نیروی زمینی در ۲۳ رسته دفاعی به خودکفایی و استقلال رسیده است، گفت آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدید در هر زمان و مکانی از سوی ارتش وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتش آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدید در هر زمان و مکانی را دارد

امیرسرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش، اظهار کرد: عملیات وعده صادق و این پیروزی بزرگ را خدمت فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران تبریک می‌گویم. خانه و کاشانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از تار عنکبوت است.

وی افزود: در ارتباط با شان روز ۲۹ فروردین باید گفت که این روز، روزی خجسته است که می‌توان آن را روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی دانست. ارتش امروز با ارتش نظام طاغوتی قابل مقایسه نیست؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران منبعث از نهضت و انقلاب اسلامی است. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمان صادر فرمودند که در چنین روزی نیروهای ارتش علیه نظام طاغوت حرکت کنند. ارتش ولایی یک اعتقاد و باور و یقین است و این اعتقاد از ۲۹ فروردین به عرصه ظهور رسید. ۲۹ فروردین اولین لبیک ارتش به امام انقلاب بود.

وی ادامه داد: امروز تعریف پیروزی و شکست این است که اگر ما سلسله اقدامات محکم و کوبنده‌‌ای انجام دهیم که محاسبات دشمن را بهم بریزیم، یعنی موفق شده‌ایم. در هشت سال دفاع مقدس ارتش عراق هیچ‌وقت نتوانست توسعه وضعیت چشمگیری داشته باشد. دشمن در 6 ماه نخست جنگ، طعم تلخ شکست را چشید.

امیر حیدری با بیان اینکه در نیروی زمینی ۲۳ رسته دفاعی وجود دارد، افزود: امروز نیروی زمینی در ۲۳ رسته دفاعی خود به مرز خودکفایی و استقلال رسیده است. در طرح لبیک ۲ که تقدیم مقام معظم رهبری کردیم، تسلیحاتی تولید و بازتولید می‌کنیم تا بتوانیم در فرصتی که از مقام معظم رهبری گرفتیم، تمامی تسلیحات ما نقطه‌زن و هوشمند شود و قابلیت هم‌افزایی داشته باشد. امروز ۱۱ تیپ نیروی زمینی ارتش از سواحل رود ارس تا غرب، جنوب، شمال شرق و جنوب شرق کشور مستقر شده‌ و تمامی مرزها در کنترل نیروی زمینی ارتش در همکاری با فرماندهی انتظامی و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که حاصل آن امنیت پایدار امروز کشور است. 

وی با بیان اینکه ما یک نگاه متعالی به کشورهای همسایه داریم، گفت: ما وجوه اشتراک بسیار زیادی با کشورهای همسایه داریم که در همگرایی تاثیر مثبت خواهد داشت. اگر کشورهای همسایه به رعایت حسن همجواری توجه نکنند و دست به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بزنند، پاسخ متناسبی دریافت خواهند کرد.

امیر حیدری اظهار کرد: سربازان ما دارای انواع علم و دانش هستند؛ اینها یک منابع ارزنده هستند که ما از این منابع بهره‌مند است. با افتخار امروز نیروی زمینی توانسته با ۱۰۲ شرکت دانش بنیان قرارداد منعقد کند. این ۱۰۲ شرکت دانش بنیان در تولید آنچه که نیروی زمینی در چرخه به آن نیاز دارد، اقدام می‌کند.  بهره‌گیری از هوش مصنوعی در دستور کار ما قرار دارد و در انواع موشک‌ها، رادارها، تسلیحات بالگردها و پهپادها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم آمادگی یک جنگ بزرگ را دارد. جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تنش‌ها چقدر آمادگی دارد؟ گفت: نیروهای مسلح تکمیل‌کننده یکدیگر هستند، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با بهره‌گیری از استعدادها آمادگی کامل دارد تا در یک حرکت هم‌افزا با هر نوع تهدید مقابله کند. امروز تسلیحات و تجهیزاتی در کشور وجود دارد که می‌تواند آسمان را ایمن کند. 

وی اضافه کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه مکمل یکدیگرند و اقدامات یکدیگر را تکمیل می‌کنند. ارتش و نزاجا بخش‌هایی از پازل قدرتمند نیروهای مسلح کشور هستند و امروز آسمان کشور ما امن‌تر از هر جای جهان است و مرزهای ما هم جزو امن‌ترین مرزهاست. بنابراین آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدید در هر زمان و مکانی وجود دارد.

فرمانده نزاجا اظهار کرد: حضور نیروی زمینی ارتش در مرزها مانع ایجاد خطر و تهدید می‌شود. این حضور به این دلیل است که نیروی زمینی ارتش بایستی آمادگی خود را حفظ کرده و اشراف اطلاعاتی نسبت به پیرامون مرزها داشته باشیم که حاصل آن ایجاد امنیت پایدار برای کشورمان است. اگر ما در مرزها مستقر هستیم به این معناست که مراقبت ما از مرزها به صورت هوشمند و متکی به تجهیزات و تسلیحاتی هوشمند در لبه فناوری انجام می‌شود تا بتوانیم مرزها را به‌گونه‌ای که زیبنده ملت عزیز ایران اسلامی است حفاظت کنیم. ارتش از پس از جنگ تا الان هم مرزها را رها نکرده و پس از جنگ نیز اراضی بسیاری آلوده به مین و مهمات بود و همه نیاز داشتن تا این اراضی پاکسازی شود و لذا نزاجا ماموریت یافت تا از دهانه خلیج فارس تا آذربایجان غربی را پاکسازی کند و الان همه این اراضی پاکسازی شده است. از سال 75 تا 84 نیروی زمینی به صورت پنهان هر روز با منافقین درگیر بوده تا طومار زندگی آنها را در مرزها در هم بپیچد.

امیر حیدری در خصوص نقش نیروی زمینی ارتش در حفظ امنیت استان سیستان و بلوچستان، گفت: سطح شرارتی که در سیستان و بلوچستان رقم می‌خورد، سطح بالایی نیست. ما در مرزها حضور داریم و اگر نیاز باشد، حتما به فراجا و سپاه کمک می‌کنیم اما در بحث امنیت داخل، فراجا پاسخ داده است و اگر نیاز باشد ما هم در خدمت هستیم. انسان های بزدل و وابسته به بیگانه شرارت کرده اند، اما فراجا به خوبی پاسخگو بوده است. در مواقعی که فراجا در تعقیب کاروان قاچاقچیان از ما بالگرد و پهپاد خواسته‌ است، ما کمک کرده‌ایم، ولی تا الان ماموریتی نبوده که نیاز باشد نیروی زمینی راسا وارد شود، اما این آمادگی را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار