اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور تا دو ماه آینده

تهران (پانا) - وزیر نفت با بیان اینکه در بحث جمع آوری گازهای مشعل ما یک جهشی را شاهد خواهیم بود، گفت ان‌شالله ظرف دو ماه آینده شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور تا دو ماه آینده

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد. 

وی افزود: گروه صنعت گاز و نفت در سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی را تجربه کرده است و از همه همکارانمان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنیم. 

وزیر نفت بیان کرد: در بحث جمع آوری گازهای مشعل ما یک جهشی را شاهد خواهیم بود. ان‌شالله ظرف دو ماه آینده شاهد افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: به زودی با حضور  آیت الله رئیسی پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران بهره برداری خواهد شد. 

اوجی در خصوص برداشت از میادین نفتی وگازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم. همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده اند و قراردادهای آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت وگاز به رقم های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

وی با اشاره به رکورد مصرف بنزین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار