مخبر:

سفرهای نوروزی هموطنان در آرامش و امنیت کامل در حال انجام است

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سفرهای نوروزی هموطنان در آرامش و امنیت کامل در نقاط مختلف کشور در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای نوروزی هموطنان در آرامش و امنیت کامل در حال انجام است

محمد مخبر امروز در حاشیه بازدید از محور تهران - شمال در محدوده استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های جدی دولت است و طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده که یک رکورد است.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده مبنی بر کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز امسال خاطرنشان کرد: اینکه میزان تلفات تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته، یک موفقیت و دستاورد است و باید به همه دست‌اندرکاران خسته نباشید بگوییم اما نکته مهمتر این است که حتی یک تلفات و کشته در جاده‌ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست و اینکه خانواده‌های جانباختگان حوادث ترافیکی در این ایام عزادار شوند موضوعی دردناک و دشوار است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش نرم‌افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: خوشبختانه در بخش تجهیزات و اقدامات نرم‌افزاری اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از حوادث انجام دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین بر اهمیت ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها اتخاذ شد و خوشبختانه تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین‌شده در رفع نقاط حادثه‌خیز محقق شده است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا تمامی نقاط حادثه‌خیز که توسط وزارت راه و پلیس مورد توافق قرار گرفته و صورتجلسه شده است را تا پایان سال رفع و اصلاح کنیم، اظهار داشت: گزارش‌های کارشناسی، گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده‌ای مربوط به عامل انسانی و بی‌احتیاطی رانندگان است که ضرورت دارد مقررات و قوانین بازدارنده در این خصوص تصویب شود و دولت نیز خود را موظف می‌داند که منابع مالی مرتبط با این برنامه‌ها را تامین کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل تاکید و تصریح کرد: خودروسازان نباید با تولید خودروهای کم‌کیفیت، جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودروها عمل کنند.

مخبر ادامه داد: مدیران شرکت‌های خودروساز کشور باید همزمان در جهت افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودروها گام بردارند و اگر نتوانند کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند، این یک اشکال و ضعف مدیریتی است.

وی افزود: دولت سیزدهم در صحنه کار و فعالیت حضور دارد و امیدواریم با تلاش همه بخش‌ها و با روحیه جهادی بتوانیم سال آینده شاهد گزارش‌های بهتر در کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده‌ای و تلفات باشیم.

محور کرج - چالوس، جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور، استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن بُعد مسافت در تمام فصول به‌ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان (حوزه شهرستان چالوس) و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به‌طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار