گلرو در گفت‌وگو با پانا:

آفت اصلی فضای سیاسی جامعه سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی‌ است

تهران (پانا) - نماینده مجلس سمنان در مجلس با بیان اینکه آفت اصلی فضای سیاسی جامعه سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی‌ است، گفت تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب صریح و روشن و در راستای اجتناب نمایندگان مجلس دوازدهم از هرگونه حاشیه‌‌سازی بود.

کد مطلب: ۱۴۶۳۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آفت اصلی فضای سیاسی جامعه سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی‌ است

عباس گلرو در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «از مردم عزیز حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه بابت اعتمادی که به بنده داشتند، تشکر می‌کنم.»

وی افزود: «آفت اصلی فضای سیاسی جامعه و فضای مدیریتی و حکمرانی، سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد است که متاسفانه برخی منافعشان از جهت این حاشیه سازی‌ها تامین می‌شود و به این حواشی دامن می‌زنند.»

نماینده مردم سمنان در مجلس بیان کرد: «تاکیدات رهبر معظم انقلاب صریح و روشن بود و در راستای اجتناب دادن نمایندگان مجلس دوازدهم از هرگونه ورود به حاشیه‌های بی‌مورد بود.»

گلرو ادامه داد: «تجربه من نشان می‌دهد که هر مسئول در هر سمتی که هست خود را از حاشیه‌ها دور کند و به اموراتی که هیچ خیری برای مردم ندارد بپرهیزد تا بتواند منشا اثر باشد. باید بتوانیم مشکلات مردم را در سطح کلان و در حوزه انتخابیه حل کنیم. بی‌اعتنایی به حواشی جریانات سیاسی و منافع شخصی باید مورد نظر قرار گیرد. عدم ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی فرصت طلایی را برای مسئولان فراهم می‌کند که بتوانند کار کند.»

وی خاطرنشان کرد: «مقطعی که سردار سلیمانی به شهادت رسیدند،‌ مقام معظم رهبری تاکید کردند که شهید سلیمانی اهل جناح نبود بلکه به شدت انقلابی بود. این برای ما هدایتگر است تا پی ببریم معنای این فرمایش رهبری این بود که از حواشی پرهیز شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «امیدواریم که دستاوردهای مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف هم از بُعد انقلابی‌گری هم از بُعد ساده‌زیستی و هم از بُعد اثرگذاری تقنینی و قانون‌های مترقی که مصوب شد و رهبری هم در فرمایشاتشان به آن اشاره کردند، مدنظر قرار گیرد. امیدواریم مجلس دوازدهم قوی‌تر از مجلس قبل و منسجم‌تر از مجلس یازدهم و به دور از حاشیه بتواند منویات رهبری و مطالبات خواسته‌های مردمی را محقق کند. حاشیه آفتی است که اگر از آن پرهیز نشود، مجلس دوازدهم را مبتلا می‌کند.»

لازم به ذکر است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، روی کار آمدن هر مجلس جدید را شیرین و همراه با رویش امیدهای تازه و چشم‌ اندازهای جدید برای کشور دانستند و فرمودند: حضور نمایندگان جدید در کنار نمایندگان ادوار قبل که ترکیبی از نوآوری و تجربه است، سرمایه‌ ای با ارزش و خونی تازه در رگ‌های مجموعه سیاسی است.

ایشان فرمودند: آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این‌جور چیزها از بین میبرد. باید خیلی مراقبت کرد؛ باید خیلی مراقبت کرد. برادران و خواهران در مجلس جدیدی که حالا اندکی بعد تشکیل خواهد شد و حضور دارند، بایستی مراقبت کنند که نگذارند شیرینی تشکیل مجلس جدید از بین برود و کامها تلخ بشود. اگر چنانچه این مراعات را نکنند، اولین اثرش این است که کام ملّت تلخ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار