رئیسی در جشن توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد:

توانمندسازی مددجویان سیاست درستی بوده و باید با جدیت ادامه یابد

تهران (پانا) - رئیس جمهور گفت کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به سابقه و اعتبار خود کاملا مورد اعتماد مردم است و با تکیه بر همین اعتبار و اعتماد توانسته فعالیت‌های خود را گسترش داده و عمق ببخشد و فعالیت بر پایه توانمندسازی مددجویان یکی از بهترین کارهای این مجموعه است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مددجویان سیاست درستی بوده و باید با جدیت ادامه یابد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه در جشن «توانمندسازی 100 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره)» با بیان اینکه این کمیته جزو اولین سازمان‌هایی بود که در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، تصریح کرد: یکی از اولین دستوراتی که امام راحل پس از پیروزی انقلاب صادر کردند، فرمان تشکیل کمیته امداد بود که نشان می‌داد ایشان در کنار مدیریت یک انقلاب جهانی، از رسیدگی به وضعیت محرومین به عنوان ولی نعمتان انقلاب غافل نیست.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که در طول سالیان گذشته در کمیته امداد امام خمینی (ره) منشا خدمات بوده‌اند، افزود: این کمیته در طول حیات مبارک خود منشا برکات زیادی بوده است. اساسا مسئله کمک و امدادرسانی به دیگران در آموزه‌های دینی ما جزو برترین و بهترین امور شمرده شده است.

رئیسی با اشاره به تاکید آموزه‌های دینی برای انجام کمک و یاری‌رسانی به شکل مخفیانه و پنهانی برای حفظ آبروی دریافت کنندگان کمک، اظهار داشت: انجام کار خیر لزوما نیاز به پول و مکنت زیاد نیست، بلکه نیاز به نگاه بلند و روح بزرگ دارد؛ در سفری که اخیرا برای بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان داشتم، برخی از مردم می‌گفتند که چون میزان خسارت وارده شده به ما کمتر و کمک‌های ارسال شده نیز زیاد بود، بخشی از کمک‌ها را برای مردم آن سوی مرز در پاکستان ارسال کردیم که وضعیت‌شان از ما بدتر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: این گواه روح بزرگ و نگاه بلند مردمی است که در اوج بلا و سختی از کمک به هم‌نوعان خود غافل نیستند. در ایام همه‌گیری کرونا نیز با وجود آنکه فروشگاه‌ها در کشورهایی که به اصطلاح توسعه یافته بودند، غارت شد، اما در جمهوری اسلامی ایران با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه‌اندازی پویش کمک‌های مومنانه، همه مساجد و تعداد زیادی از مراکز عمومی و خانه‌های مردم تبدیل به پایگاه‌های کمک مومنانه شد.

رئیسی فراگیری پویش کمک مومنانه را ناشی از روحیه دگرخواهی مردم ایران در پرتو خداخواهی و بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به سابقه و اعتبار خود کاملا مورد اعتماد مردم است و با تکیه بر همین اعتبار و اعتماد توانسته فعالیت‌های خود را گسترش داده و عمق ببخشد و فعالیت بر پایه توانمندسازی مددجویان یکی از بهترین کارهای این مجموعه است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع ایجاد اشتغال و با تاکید بر اینکه دولت مردمی نیز ایجاد اشتغال را از جمله محورهای اصلی فعالیت خود قرار داده و احیای بیش از 7 هزار واحد تولیدی از جمله تلاش‌های دولت در این زمینه است، گفت: برگزاری جشن توانمندسازی 100 هزار تن از مددجویان کمیته امداد که علاوه بر خودشان توانسته‌اند برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند، بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است؛ این مسیر کاملا مسیر درستی است و باید با جدیت دنبال شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام و تلاش ویژه دولت برای زدودن فقر از چهره جامعه و  زمینه‌سازی برای رشد و توانمندسازی جوانان تصریح کرد: پیام این جشن، امید و آینده‌ای بسیار روشن برای ملت ایران است و حتما موجب کوری چشم بدخواهان و دشمنان این ملت خواهد شد.

رئیسی همچنین خطاب به کارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: شما به تمام کسانی که به هر دلیلی دچار یاس و ناامیدی شده‌اند اثبات کردید که ما اراده کردیم و توانستیم و شما هم اگر اراده کنید، می‌توانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار