سخنگوی دولت:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علی بهادری جهرمی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران از آغاز به‌کار ستاد نوروزی خبر داد و گفت: اولین جلسه ستاد تشکیل شده است و ۲۴ دستگاه با محوریت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در این ستاد دخیل هستند. ستاد نوروزی برای برنامه‌ریزی مناسب در ایام نوروز آغاز به کار کرده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: وزیر کشور پس از انتخابات بلافاصله به سیستان و بلوچستان سفر کرد. ۵۰۰ میلیارد تومان نیز دولت به عنوان تن‌خواه اولیه برای جبران بخشی از خسارات به استان اختصاص داده که پرداخت این مبلغ آغاز شده است.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهوری هم در این زمینه دستورات لازم را صادر کرده است و نهادهای انقلابی و وزارت راه، وزارت بهداشت و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های امدادی اقدامات را انجام می‌دهند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: برق ۶۴ روستا قطع شده بود که برق همه این روستاها وصل شده است. بخشی از مشکل آبرسانی روستاها هم برطرف شده که کار ادامه دارد. هزار خانوار در چادرها اسکان داده شدند ‌و برخی محورها هم مسدود شده بود که حدود ۱۰ محور در حال بازگشایی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به الجزایر بیان کرد:  سفر رئیس جمهور به الجزایر پس از ۱۴ سال صورت گرفت و از این فرصت برای دیدارهای دو جانبه و خود اجلاس برای رایزنی و گفت‌وگو درباره بحران غزه استفاده شد. همچنین گفت‌وگو با روسای جمهور تونس، بولیوی، عراق، لیبی، امیر قطر و موزامبیک انجام شد و از این فرصت برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه و طرح مباحث گازی و موارد مشترک ایران و الجزایر مورد بحث قرار گرفت.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره کاهش رشد نقدینگی توضیح داد: هدف گذاری امسال کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد بود. آخرین آمار بانک‌مرکزی هم این نرخ را ۲۵.۴ درصد اعلام کرده که نشان دهنده اثرگذار بودن اقدامات دولت و کاهش ۱۷ درصدی نرخ رشد نقدینگی دارد. همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه بهمن ماه به ۳۵ درصد کاهش یافته که کاهش حدودا ۲۵ درصدی از ابتدای دولت دارد و اثر آن در کاهش تورم سالانه هم دیده خواهد شد.

وی درباره افزایش حقوق کارگران نیز گفت: افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار مشخص می شود نه در دولت. البته یک سوم این شورا نمایندگان دولت هستند که نگاه آنها جبران هزینه های قشر کارگر است و امیدواریم برای سال آینده تصمیم مناسبی بابت افزایش حقوق کارگران صورت بگیرد.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کنترل قیمت‌ها اظهار کرد: در بخش نظارت بر بازار، نگاه اصلی دولت تشکیل وزارت بازرگانی است که هنوز در مجلس به تتیجه نرسیده است. در دولت همه صلاحیت‌های بازرسی در اختیار قائم‌مقام وزارت صمت قرار گرفت تا امکان کنترل مؤثر بازار داشته باشد، سازمان حمایت و سایر نهادهای تابعه جهاد و همچنین مقامات استانی هم در این فرآیند نظارت دارند.

وی اضافه کرد: در این راستا، طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده به‌طوری که بیش از ۸۰ درصد از افراد مشمول از این طرح استقبال کرده اند و رضایت عمومی در پی داشت و تا ۳ ماه ادامه دارد، این طرح در تعطیلات نوروز هم پابرجا خواهد بود. 

بهادری جهرمی درخصوص سیاست دولت در کنترل بازار ارز نیز گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه‌های مختلفی ایجاد کردند از جمله آن تامین ارز با تخصیص ارز دارو و مواد اولیه تولید بود که در زمینه افزایش منابع ارزی هم با استفاده از دیپلماسی اقتصادی این منابع افزایش قابل قبولی داشت.

وی بیان کرد: درخصوص بهبود انتظارات جامعه نیز تلاش شده تا انتظارات تورمی مهار شود. جنگی که دشمن در زمینه اقتصاد راه انداخته، دامن زدن به انتظارات تورمی است دشمن می گفت نرخ ارز در پایان ۱۴۰۰ به فلان عدد می رسد که نشد و مرتبا می گویند چند ماه دیگر به فلان عدد می رسد ولی شکست خوردند. درخواست می‌شود مردم نرخ‌های رسمی بانک‌مرکزی را ملاک قرار دهند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار