در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مردم با مشارکت خود وجود جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند

تهران (پانا) - یک کارشناس سیاسی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته عنوان کرد، مردم هستند که با مشارکت خود وجود جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم با مشارکت خود وجود جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند

محمد غلامیان، کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تعریف رایج مشارکت در جهان گفت: «در نظام جمهوری اسلامی نوع نگاه به مشارکت مبتنی بر نوع نگاه رایجی که در ادبیات علوم انسانی و علوم سیاسی که در جهان وجود دارد نیست. در نظام‌های غربی و ادبیات علوم انسانی و علوم سیاسی در حوزه سیاست مشارکت معنای  افزایش قدرت برای حاکمیت را دارد.»

وی با تاکید بر تفاوت دیدگاه غرب با تعریف جمهوری اسلامی از مشارکت اظهار کرد: «در دیدگاه غرب یک حاکمیت سیاسی با افزایش مشارکت، قدرت خود را افزایش می‌دهد. اما در جمهوری اسلامی که متاثر از نظریه ثبوت اثبات حضرت امام است مشارکت به معنای افزایش قدرت و زینت نیست بلکه در ادبیات جمهوری اسلامی منحصر به فرد معنای اصل دارد. این بدان معناست که مردم هستند که با مشارکت خود وجود جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند.»

وی با اشاره به پیشینه انتخابات در دوران گذشته در جمهوری اسلامی بیان کرد: «در تمام انتخاباتی که ما داشتیم مردم مشارکت‌های پرشوری را داشتند. اگر بررسی کنید در می‌یابید با تمام هجمه‌هایی که نظام غرب با ثروت خود، رسانه، تحریم‌های متعدد ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای که ایجاد می‌کند در ایام انتخابات شور و انگیزه انتخاباتی در کشور وجود دارد. در راهپیمایی ۲۲ بهمن حجم چند میلیونی از مردم در صحنه حضور پیدا کردند و اعلام کردند که در انتخابات شرکت می‌کنند و با این حساب در کشور حتما انتخابات پرشوری را خواهیم داشت.»

غلامیان با ناجوانمردانه شمردن بمباران‌های فکری که غرب برای مردم ایران ایجاد کرده افزود: «یکی از ناجوانمردانه‌ترین اتفاقاتی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم بمباران فکری مردم توسط جریان‌های سیاسی خارجی است. امروز با چالشی مواجه هستیم که جریان غرب سعی دارد در کشور ایجاد کند تا باعث ناکارآمدی مزمن شود.»

وی در ادامه اظهار کرد: «جریان غرب تلاش دارد تا نشان دهد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران کارایی و کارآمدی ندارند اما باید بررسی کرد که این صحبت تا چه اندازه حقیقی است.»

وی در رابطه با مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «تعداد زیادی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های اجتماعی همچون حمایت از زنان، حمایت از خانواده و در مسائل اقتصادی همچون مالکیت صنعتی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و در حوزه بانکداری همچون طرح تحول بانک مرکزی، طرح بانکداری جمهوری اسلامی و در حوزه زیربنایی همچون ساختار شبکه ملی ارتباطات اتفاقات ملی خوبی است که در دوره یازدهم مجلس رقم زدیم.

وی دو جریان را مانع انتشار اخبار مثبت مجلس دانست و گفت: «دو جریان در کشور نمی‌خواهند این اتفاقات به گوش نسل جوان برسد. یک جریان رقیب نماینده‌های فعلی مجلس شورای اسلامی که قصد دارند فضا را سیاه جلوه دهند تا خود بتوانند وارد مجلس شوند و جریان دیگر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک نظام کارآمد قبول ندارد و اساسا به دنبال اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و به واسطه این مسئله از هیچ دروغی نیز فروگذار نیست.»

غلامیان با اعلام آمار میانگین بررسی طرح‌ها در ادوار گذشته و این دوره مطرح کرد: «میانگین بررسی طرح‌ها در چهار سال در دوره‌های مختلف مجلس ۳۵۰ طرح بوده است. در همین مجلس که گذشت در پایان مجمع سوم مجلس شورای اسلامی ۹۰۰ طرح را بررسی کرده است. آیا چنین نتیجه‌ای با کم‌کاری و غیبت اتفاق افتاده است؟جواب قطعا منفی است چرا که این اتفاق با تلاش و کار بسیار حاصل شده و باید این مسئله به مردم اعلام شود تا بدانند از رایی که به صندوق می‌اندازند حتما صیانت می‌شود و به عنوان افرادی که به عنوان جریان کنشگر سیاسی ناظر بر عملکرد اکثر نمایندگان بودیم آرا حاصل را صیانت می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار