پانا از ضرورت حضور رأی اولی‌ها در انتخابات گزارش می‌دهد؛

رای اولی‌ها؛ خط مقدم مشارکت در انتخابات

تهران (پانا) - رأی اولی‌ها در کنار مردم با حضور گسترده‌تر در انتخابات پیشِ رو بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان نظام خواهند کشاند و با حضور پرشور و آگاهانه خود پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح، موجبات استمرار مسیر پیشرفت کشور را فراهم خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رای اولی‌ها؛ خط مقدم مشارکت در انتخابات

بدون تردید راه به چالش کشیدن و دفع توطئه دشمنان اتحاد، همبستگی و مشارکت پرشور در انتخابات است زیرا دشمنان ایران با تمام توان و ابزارهای مختلف درصدد ایجاد تفرقه در کشور هستند. در این میان، انتخابات به عنوان دستاورد ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تحقق مردم سالاری دینی است تا مردم در تعیین سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند و با حضور حداکثری و آگاهانه، همچون گذشته دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را ناکام بگذارند.

حضور در انتخابات استفاده از حق قانونی است و مردم، محور و تعیین‌کننده نتیجه انتخابات هستند. بنابراین مشارکت حداکثری در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان، منافقین و استکبار جهانی است. در این میان رأی اولی‌ها بخشی از رای دهندگان انتخابات 1402 هستند که امسال به پاس رسیدن به سن رای دادن، مصمم هستند با شور و نشاط خاصی در پای صندوق رای حاضر شوند. به‌طوری که امسال ۴۸۷۰۰۰ رای اولی در انتخابات شرکت موثر خواهند داشت و در کنار همه اقشار در انتخابات ۱۱ اسفند امسال حضور دارند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز 25 بهمن ماه در همایش «من انتخاب می‌کنم» و در جمع رأی اولی‌ها و فرهنگیان تاکید کرد: رسیدن به سن حضور رأی اولی‌ها در انتخابات، در حقیقت جشن بلوغ سیاسی برای مشارکت و نقش آفرینی در این رویداد مهم سیاسی است و حضور پرشور رأی اولی‌ها می‌تواند موتور شور و نشاط انتخابات را در جامعه به حرکت درآورد.

وی فرهنگیان را به تبیین شرایط انتخاب درست و تشویق رأی اولی‌ها به حضور پررنگ و پرشور در انتخابات توصیه کرده و گفته است: رأی اولی‌ها نیز باید با آگاهی از تجربیات گذشته با شور و نشاط و با همراه کردن دوستان، خانواده و بستگان، انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر برای خود تبدیل کنند.

زنگ مجلس در مدارس کشور

از این رو وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین دستگاه تربیتی در کشور نیز برنامه‌هایی را برای رأی اولی‌ها در نظر گرفته است به طوری که حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه زنگ مجلس امروز هشتم اسفندماه در مدارس سراسر کشور کوک می‌شود، اظهار کرد: براساس اجرای این طرح، در تمامی کلاس‌های درس، معلمان برای دقایقی در خصوص جایگاه و اهمیت مشارکت در انتخابات، مقایسه انتخابات قبل و بعد از انقلاب، تاثیر رای یکایک آحاد جامعه در انتخابات، دلایل سرمایه گذاری رسانه‌های بیگانه برای کاهش مشارکت مردم در پای صندوق های رای و مثال های عینی از اقدامات مثبت مجلس برای دانش آموزان توضیحاتی خواهند داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای غنی‌تر شدن این زنگ بسته محتوایی توسط معاونت تهیه شده و در کانال‌های معاونت پرورشی در برنامه کاربردی شاد منتشر شده است.

وزیر کشور: انتخابات با حضور رأی اولی‌ها جوانی خاصی پیدا می‌کند

حضور رأی اولی‌ها علاوه بر مشارکت، تاثیرات بسیاری فراتر از ایفای یک تکلیف مهم سیاسی به همراه دارد لذا باید روشنگری و تبیین اهمیت این مشارکت از سوی متولیان و بخشهای مختلف به آنها گوشزد شود. البته مسئولان نیز از اهمیت مشارکت رأی اولی‌ها غافل نیستند. احمد وحیدی، وزیر کشور با تاکید بر اهمیت حضور رأی اولی‌ها در انتخابات به پانا گفت: حضور در انتخابات ابتدا فرصت بسیار خوبی برای رأی اولی‌ها است زیرا اولین کنشگری سیاسی آنها خواهد بود و با بلوغ سیاسی که به دست می‌آورند به صحنه‌ای می‌خورند که نه فقط برای خود مسئولیت دارند بلکه برای کشور نیز تعیین تکلیف می‌کنند، تعیین نماینده می‌کنند و تاثیرگذار هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات بسیار زمان خوبی است برای اینکه رای‌ اولی‌ها و جوانان ما نقش خود را با یک حرکت خوب آغاز کنند و این مساله می‌تواند آینده‌سازی بسیار خوبی برای آنها باشد چرا که فرد رای اولی می‌تواند احساس مسئولیت کند که در انتخابات شرکت می‌کند و خود را در مقابل مسایل سیاسی، مسایل اجتماعی و همینطور سایر مسایل مسئول می‌داند. از طرفی مردم هم شور و شعف جوانان را که می‌بینند به وجد می‌آیند و انتخابات با حضور رأی اولی‌ها جوانی خاصی پیدا می‌کند که بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد انتخابات کشور: رأی اولی‌ها میدان‌دار حضور در انتخابات

سید محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اعلام آمادگی بالای رأی اولی‌ها برای حضور در انتخابات به پانا گفت: رأی اولی‌ها در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند. وزارت آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که اقدامات مفیدی برای رأی اولی‌ها داشته است. گروه‌های مردم نهاد، گروه‌های حلقه‌های میانی و موسسات همگی اقدامات خوبی برای آگاهی بخشی و جذب مشارکت رأی اولی‌ها داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره بر اعلام آمادگی استان‌ها برای حضور رأی اولی‌ها در انتخابات 11 اسفند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق اخباری که به ما رسیده است رأی اولی‌ها در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند و از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف گزارش‌هایی حاکی از این داریم که رأی اولی‌ها میدان‌دار حضور در انتخابات هستند. از این اقدام و حضور فعال رأی اولی‌ها بسیار استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به استفاده از رأی اولی‌ها به عنوان نیروی کار اجرایی در برخی شعب اخذ رای در استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: طبق گزارش‌های استانی از رأی اولی‌ها به عنوان نیروهای اجرایی در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به واسطه آمادگی این جوانان و نوجوانان استفاده شده است. این مساله نشانگر پویایی، رشد و توان فرزندان ایران است.

تاکید رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در حوزه دانش‌آموزی

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در حوزه دانش‌آموزی تاکید کرد و به پانا گفت: اقداماتی که در حوزه دانش آموزی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی برای حضور دانش‌آموزان به همراه خانواده‌هایشان در پای صندوق‌های رای از سوی خبرگزاری پانا انجام می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی شورای نگهبان: اثرگذاری حضور رأی اولی‌ها در انتخابات

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان حضور و مشارکت رأی اولی‌ها را در انتخابات موثر عنوان کرد و به پانا گفت: رأی اولی‌ها باید بدانند که در تعیین سرنوشت و اداره کشور اثرگذار هستند. مایه مباهات و افتخار است که افراد به سنی می‌رسند که می‌توانند در آینده کشور اثرگذار باشند. اینکه با رای‌ خود می‌توانند در تعیین سرنوشت 80 میلیون نفر دخیل باشند، قابل افتخار است و امید است رأی اولی‌ها از این حق قانونی و شرعی خود استفاده کنند و در اداره کشور تاثیر داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در 45 سال گذشته تقریبا در هر سال یک انتخابات داشتیم که نشان دهنده مردم سالاری دینی است و نشان می‌دهد که مردم در تعیین سرنوشت و اداره کشور خود اثرگذار هستند و در این میان رأی اولی‌ها جزو افرادی هستند که در اداره کشور اثرگذاری دارند و در آینده نیز در معرض انتخاب قرار خواهند گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: جشن تکلیف سیاسی رای‌ اولی‌ها در انتخابات

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره اهمیت تاثیر هر رای در انتخابات به پانا گفت: به واسطه انتخابات و حضور رأی اولی‌ها یک سن رشد و یک سن تکلیف سیاسی داریم. شاید بهتر باشد اولین دوره انتخاباتی که یک شهروند شرکت می‌کند، را سن تکلیف سیاسی و جشن تکلیف او در نظر بگیریم. رأی اولی‌ها که به تازگی تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرده یا در سال آخر دبیرستان و دانش‌آموزی قرار دارند، به نوعی این انتخابات و اولین رای را که می‌دهند نشان از رشد آنان و اثر گذاری بر آینده خود و کشور دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تاثیر هر رای در آینده کشور گفت: هر شخصی که در انتخابات شرکت می‌کند یک اثر برای تعیین آینده کشور دارد. دختران و پسران رای اولی بدانند که انقلاب اسلامی این فرصت را به آحاد ایرانیان و یکایک شهروندان ایرانی داده تا در سرنوشت خود دخیل باشند.

وی با تاکید بر فرصت تعیین سرنوشت به واسطه وجود انتخابات در کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ایران تصمیمات، مقدرات، مقررات و مسئولان کشور یا توسط پادشاهان و شاهزاده‌ها یا توسط بیگانگان و سفارتخانه‌های خارجی تعیین می‌شد اما اکنون رأی اولی‌ها این فرصت را دارند که در سرنوشت و آینده خود دخیل باشند. بنابراین همه افراد جامعه به ویژه رأی اولی‌ها باید با برنامه، تحقیق و بررسی کاندیداها رای بدهند تا خروجی حضور این افراد در انتخابات حاصل شود.

سخنگوی سپاه پاسداران: دانش‌آموزان قشر تاثیرگذاری در انتخابات هستند

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه دانش‌آموزان قشر بسیار تاثیرگذاری در انتخابات هستند، به پانا گفت: در هر دوره انتخابات شاهد سن و سالی هستیم که برای اولین بار در آن انتخابات شرکت می‌کنند. در حالی که در دوره شاه هیچ حق انتخابی نداشتیم و افراد دیگر برای ما انتخاب می‌کردند و مجبور بودیم آن را بپذیریم. در آن زمان نظام انتخاباتی، رای مردم، محلی از اعراب نداشت. اگر بتوانیم برای دانش‌آموزان که نسل جدید هستند اهمیت راهی که طی شده تا به اینجا برسیم را توضیح دهیم، نتیجه بسیار خوبی می‌گیریم.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع که نوجوانان و جوانان از گذشته کشور و شرایط آن بی‌اطلاع هستند، افزود: دانش‌آموزان دوران ستم شاهی و دوران هشت سال دفاع مقدس و ظلم‌هایی که به کشور شده را ندیده‌اند و از پیشرفت‌های کشور در دوره بعد از انقلاب نیز آگاه نیستند؛ بنابراین اگر این مسائل را به خوبی بازگو کنیم، می‌توانیم از نوجوانان و جوانان خود انتظار داشته باشیم که در ادامه راه، در انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت دو رکن مشارکت و انتخاب هوشمندانه و شایسته اظهار کرد: مشارکت مردم و انتخاب‌ هوشمندانه که بتواند موانع را از پیش روی مردم بردارد، بسیار حائز اهمیت است. دانش‌آموزان قشر بسیار تاثیرگذاری در انتخابات هستند. همانطور که در دفاع مقدس و در اصل انقلاب و در رویدادهای بعد از انقلاب نقش‌آفرین بودند. دانش‌آموزان حتما در عرصه سیاسی نیز ورود پیدا می‌کنند و منشا اثر، تعیین کننده و امیدآفرین می‌شوند.

رأی اولی‌ها در شرایط کنونی می‌توانند خط مقدم مشارکت و ایجاد شور و انگیزه در انتخابات باشند و علاوه بر سهیم شدن در سرنوشت کشور، دیگران را نیز با خود همراه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار