مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

استفاده از ۱۵۰۰ دستگاه کارتخوان نانوایی برای جمع‌آوری زکات فطره

زنجان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از استفاده از دستگاه‌های پوز (کارتخوان) ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع‌آوری زکات فطره در زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ۱۵۰۰ دستگاه کارتخوان نانوایی برای جمع‌آوری زکات فطره

روح‌اله صالحی گفت: امسال برای اولین بار از دستگاه‌های پوز ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع‌آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات  شرعی استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این کار از بامداد عید فطر به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و به عنوان یکی از گزینه های دستگاه های پوز، پرداخت زکات فطره در آن تعریف شده است و در طول سال برای اقدامات خیریه دیگر از جمله نذر نان ادامه خواهد شد.

وی گفت: تمام صندوق‌های جمع آوری زکات فطره مستقر در مساجد و معابر متحدالشکل و دارای آرم شورای زکات و شماره هستند و هرگونه اقدام موسسات و افراد باید دارای مجوز باشد و مردم در این خصوص به موسساتی که مجوز ندارند اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌های پوز نانوایی‌ها در سطح استان گزینه پرداخت زکات اضافه شده و در زمینه دریافت زکات فطریه و زکات واجب و مستحب فعالیت خواهند داشت.

صالحی اضافه کرد: اولویت زکات فطریه معیشت مردم است و طبق برنامه‌ریزی، زکات فطریه و سایر زکات‌های شرعی بین نیازمندان همان محل توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد زکات فطره حوزه معیشت نیازمندان است و اجازه نداریم وجوهات شرعی هیچ منطقه‌ای را در صورت وجود نیازمند در آن منطقه در منطقه دیگری هزینه کنیم، گفت: وجوهات شرعی ماه رمضان با رعایت موازین شرعی با هماهنگی معتمدین همان محل هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین شهروندان میتوانند از کد دستوری  #٠۲۴*۸۸۷۷* برای پرداخت وجوهات شرعی ماه رمضان استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار