به بهانه روز جهانی فضانوردی؛

انگاریوم دانشگاه فردوسی مشهد را بیشتر بشناسیم

مشهد (پانا) - «انگاریوم» دانشگاه فردوسی مشهد که با نام «آسمان‌نمای دانشگاه فردوسی» نیز شناخته می‌شود، محلی برای کسب اطلاعات برای علاقه‌مندان به علم نجوم است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
انگاریوم دانشگاه فردوسی مشهد را بیشتر بشناسیم

انگاریوم از نام انگاره به معنی «تصویرسازی ذهنی» گرفته شده است. آسمان‌نما، سالنی با پرده نمایش نیم‌کره بوده که مخاطب در درون آن توسط صدا و تصویر احاطه می‌شود.

آسمان‌نما انگاریوم سالنی با پرده نمایش عظیم 11 متری بوده که مخاطب در درون آن توسط صدا و تصویر احاطه می‌شود و تصویر و صدا به صورت 360 درجه در پیرامون بازدیدکنندگان پخش می‌شود. در این مرکز شما بر روی صندلی‌های انگاریوم دراز می کشید و می‌توانید با سفر به زمان‌ها و مکان‌های دیگر علاوه بر داشتن یک تجربه تفریحی متفاوت، دانش خود را نیز ارتقا دهید.

در ایران، هزینه بالای فناوری تصویرساز کروی مانع گسترش آسمان‌نماها در بیست سال اخیر شده است. «انگاریوم دانشگاه فردوسی»، اولین نمونه آسمان‌نمای تمام‌بومی ایرانی بوده که با فناوری تصویرپردازی چند پروژکتور (قدرت‌گرفته از سخت‌افزار و نرم‌افزار ایرانی) تجهیز شده و در حال کار است.

برنامه‌های نمایشی این مجموعه بسیار متنوع است و بخشی از  این نمایش‌ها شامل داستان نور، بازگشت به ماه، تاریکی، از زمین به ماه، طراحی یک ماموریت فضایی و... است که البته هر کدام از این نمایش‌ها رده سنی مناسب خود را دارد.

دانش‌آموز خبرنگار :ریحانه باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار