معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد:

استقرار ایستگاه‌های استقبال از زائرین در ورودی‌های شهر مشهد

مشهد (پانا) - معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از استقرار ایستگاه‌های استقبال از زائرین در ورودی‌های شهر مشهد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
استقرار ایستگاه‌های استقبال از زائرین در ورودی‌های شهر مشهد

سیدجلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولویت فعالیت‌های‌ما در نوروز و ماه مبارک رمضان، میزبانی از زائرین امام رضا است؛ پس از ۳۰ سال، ماه مبارک رمضان با نوروز مقارن شده است و شهرداری مشهد آمادگی کاملی را در جهت میزبانی مطلوب از زائرین در تمام حوزه‌ها از جمله حمل و نقل و اسکان دارد.

وی افزود : ما در مدیریت شهری، میزبانی شایسته را در ترجمه خدمات فرهنگی و استقبال از زائرین می‌دانیم؛ به همین منظور ۴ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر از ۲۵اسفندماه فعال شده است‌.

وی ادامه داد: شهرداری شهر مشهد در کمیته اسکان خدمات سفری شهرستان و استان به عنوان یکی از بازوان اصلی آن نقش ایفا می‌کند و درصورت تکمیل مراکز اسکان رسمی، مراکزی را به عنوان اسکان موقت و اضطراری در جهت میزبانی از زائرین عزیز، در نظر گرفته‌ایم. 

بامشکی عنوان کرد: به دلیل تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی در حوزه زیارت تعریف کردیم؛ طرح قرار زیارت، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مجاورین عزیز با محوریت مساجد همراه با اعزام به حرم مطهر است.

وی خاطر نشان کرد:  تا شب گذشته، ۵۷تور قرار زیارت برگزار شده که ۲هزار و ۲۸۰ نوجوان دهه هشتادی مشهدی در این طرح شرکت کردند ؛ ما در این طرح، مساجدی را که مسافت دورتری را نسبت به حرم مطهر دارند را در اولویت قرار دادیم. 

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: توزیع محصولات راهنمایی زائر، از دیگر کارهای پیش‌بینی شده میزبانی از زائرین است همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی، راهنمایی زائرین است و ما در قالب گشت‌های سیار راهنمای زائر و ایستگاه‌های استقبال از زائر این خدمات را در اختیار این عزیزان قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در نوروز سال گذشته تابلوهای راهنما به صورت ثابت منطقه ثامن نصب شد و امسال تلاش داریم ۴۰تابلو به سمت حرم نصب کنیم تا زائرین و مجاورین از این راهنمایی بهره گیرند.

وی در پایان بیان کرد: نمایشگاه مفهومی زیارت در پارک وحدت در ایام نوروز واستقبال از بهار از ساعت۹صبح الی ۱۶بعدازظهر فعال است و پذیرای گروه‌های متفاوت زائرین خواهیم بود.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار