رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

تجدید میثاق دانش‌آموزان با ارزش‌های نظام و انقلاب در کنار مسابقات قرآن و عترت

تهران (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی هدف خود را از برگزاری این مسابقه در منطقه 19 در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره)، تجدید میثاق دانش‌آموزان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تجدید میثاق دانش‌آموزان با ارزش‌های نظام و انقلاب در کنار مسابقات قرآن و عترت

سید محمد موسوی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت در گفت‌و‌گو با پانا ضمن بیان اینکه مسیر قرآن یک مسیر جذابی است که مخاطب را به ادامه راه تشویق می‌کند، اظهار کرد: کسانی که مسیر قرآن را شروع می‌کنند و با معارف قرآن انس می‌گیرند؛ با توجه به جذابیت‌های، قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه هر شروع کننده‌ای ناگزیر است که این راه را تا انتها پیش ببرد.

موسوی ضمن اشاره به کسانی که در کشورهای غربی به اسلام گرایش پیدا کردند افزود: مسلمانان کشورهای غربی به دلیل ارتباط با قرآن و معارف اهل بیت به اسلام روی آوردند و با قرآن و اهل بیت در زندگی خود مانوس شدند.

رئیس اداره  قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: فرزندان این سرزمین که در چهل و دومین مسابقات قرآن شرکت کردند و به خصوص دانش‌آموزان عزیز شهر تهران که امروز در این راهپیمایی با شکوه قرآنی حضور بهم رساندند؛ باید عامل به معارف اهل بیت هم باشند. 

موسوی در خصوص پوشش خبری این‌گونه رویدادها اظهار کرد: پوشش خبری رویداد‌های قرآنی و اهل بیت ضمن معرفی این رخدادهای مذهبی باعث افزایش آگاهی در مدارس می‌شود. در ماه مبارک رمضان اکثر مدارس محفل قرآنی برگزار کردند اما انعکاس خبری متناسب با این اتفاق بزرگ نبود. 

در ادامه شهاب الدین بنائیان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از خبرگزاری پانا در خصوص پوشش خبری، با توجه به محور قرار دادن فعالیت دانش‌آموزان در این حوزه، آن را یک خبرگزاری ارزشمند بیان کرد و گفت: معرفت یافتن خبرنگاران نسبت به معارف قرآنی، به نوعی کمک به انتقال مطالب به صورت دقیق، صحیح، جامع و به زیباترین شکل به افکار مردم و مخاطبین منتقل خواهد شد.

بنائیان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهر تهران را نقطه روشنی برای شروع عنوان کرد و گفت: بهترین راه برای اینکه این نورانیت را گسترش دهیم و جمع بیشتری از دانش‌آموزان از این فرصت مغتنم بهره‌مند شوند، باید آموزش و مسابقات قرآنی را در کلیه مناطق و مدارس افزایش دهیم.

وی افزود: اگر دانش‌آموزی با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه ارتباط بگیرد باعث می‌شود برای همیشه در زندگی کنار سفره با برکت اهل بیت بنشیند واز قرآن و کلام اهل بیت برای شیوه بهتر زندگی کردن استفاده کند، نکته‌ای که لازم به ذکر است نقطه نورانی در شروع باید استمرار پیدا کند و قطع نشود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۲ضمن تاکید بر مسئولیت ویژه و مهم معلمان در معرفی قرآن کریم به دانش‌آموزان تصریح کرد: قرآن کریم، کتاب آسمانی برای ما مسلمانان می‌باشد، لذا معلمان باید دانش‌آموزان را به تلاوت و تدبیر در کتاب آسمانی ارزشمند و زندگی ساز دعوت کنند تا ارتباط قلبی بین دانش‌آموزان و قرآن برقرار شود.

معلمان باید نسبت به آموزه‌های قرآنی ممحض و آماده شوند و همچنین معرفت نسبت به کلام وحیانی پیدا کنند، سپس به اندازه‌ای که معرفت پیدا کردند و با استعانت از خداوند متعال آنچه را که یاد گرفتند به دانش‌آموزان آموزش دهند.

دانش آموز خبرنگار: سحر محمدی پارسا

خبرنگار : سحر محمدی پارسا عکاس : سحر محمدی پارسا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار