یک کارشناس آموزش ترافیک در گفت‌وگو با پانا:

شعار سفیران ترافیک، فرهنگ‌سازی ترافیک برای نجات جان انسان‌ها است

تهران (پانا) - کارشناس آموزش ترافیک با اشاره بر اینکه شعار سفیران ترافیک، فرهنگ‌سازی ترافیک با هدف اصلی نجات جان انسان‌ها است، اظهار کرد شان انسان‌ها بسیار بالاتر از فوکوس کردن فقط بر روی جریمه است، شاید آموزش حداقل مشکلات ترافیکی نسل بعدی ما را حل کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شعار سفیران ترافیک، فرهنگ‌سازی ترافیک برای نجات جان انسان‌ها است

آیلین آقایی مقدم در گفت‌وگو با پانا در رابطه با آموزش‌های ترافیکی به دانش‌آموزان بیان کرد : «با توجه به اینکه شعار سفیران ترافیک، فرهنگ‌سازی ترافیک با هدف اصلی نجات جان انسان‌ها است، دوره‌های آموزشی ۱۲ جلسه ای برای نوجوانان با موضوع آموزش های ترافیکی همچون ایمنی عابرپیاده، ایمنی سرنشین خودرو، و هر نوع ایمنی که در شهر مورد نیاز ما است، برگزار شده و بعد از مدتی که نوجوانان در این زمینه توانمند شدند، کلاس‌های فن‌بیان، مهارت‌های زندگی، مطالبه‌گری و... جهت استفاده از این فعالان اجتماعی برگزار می‌شود.» 

وی همچنین افزود : « بعد از اینکه این نوجوانان در تمام زمینه‌ها توانمند می‌شوند، در گروه سفیران ترافیک به عنوان سفیران ترافیک ارشد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در مراسم‌هایی همچون دیدار با شهردار، مطالبه‌‌گری‌هایی را انجام داده و مطالبی را که یاد گرفته‌اند، منتشر می‌کنند. همچنین به عنوان مربی به مدارس و مهد‌کودک‌ها رفته و برای نشر و گسترش این فرهنگ فعالیت می کنند. در حال حاضر پلیس راهبر، فعالان دوچرخه‌سواری و بسیاری از دوستان در زمینه های شغلی خود به عنوان یک فعالیت اجتماعی مهم در گروه سفیران ترافیک ارشد حضور دارند.» 

وی با اشاره بر دلیل راه‌اندازی این پویش و فعالیت در آن گفت : « کشور ما جزو ۱۰ کشور پر تصادف جهان است و دلیل عمده‌ی این تصادفات سلامت و بی‌کیفیتی خودروها نیست، بلکه به دلیل رعایت نکردن برخی مسائل ساده توسط مردم است. ما در حال حاضر از هر ۱۰ کشته‌ی تصادفات موتور‌سواری، هفت نفر را به دلیل نداشتن کلاه ایمنی از دست دادیم در حالی که می‌توانیم با یک آموزش بسیار ساده کشور خود را نجات داده و این اتفاقات ناگوار را نداشته باشیم. شان انسان‌ها بسیار بالاتر از فوکوس کردن فقط بر روی جریمه است. شاید آموزش حداقل مشکلات ترافیکی نسل بعدی ما را حل کند.» 

روز قربانیان سوانح ترافیکی 

وی در رابطه با روز قربانیان سوانح ترافیکی اظهار کرد : « در روز ۲۸ آبان ماه که روز قربانیان سوانح ترافیکی است، افرادی که عزیزی را در تصادف از دست دادند، خاطراتی تعریف کرده و اشکی می‌ریزند. از جمله کارهایی که سفیران ترافیک در قالب یک اجراکننده‌ی پویش در چنین روزهایی انجام می‌دهند، اجرای برنامه هایی با موضوع صحبت و آموزش به مردم است. چه خوب می‌شود اگر به جای چنین روزی، در آینده‌ی نزدیک جشن بگیریم که جزو کشور‌هایی با جاده‌های امن شدیم و مردمانی با فرهنگ ترافیکی بالا داریم. این طرح به دلیل منابع کم برای اطلاع‌رسانی، به اندازه ی کافی به اطلاع همه نرسیده است با این حال امیدوارم اثر این طرح را طی ۵ الی ۱۰ سال آینده بیشتر ببینیم و نسلی جریان‌سازی را داشته باشیم .» 

 

خبرنگار دانش‌آموز : آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار