اتحادیه اروپا خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تمرکز بر بحران غزه شد

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وقایع اخیر در منطقه غرب آسیا، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تمرکز بر بحران غزه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تمرکز بر بحران غزه شد

جوزف بورل روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه گروه هفت به خبرنگاران در شهر کاپری ایتالیا گفت: باید از اسرائیل بخواهیم که در پاسخ به حمله ایران، به صورت محدود اقدام کند؛ زیرا نمی‌توان اجازه داد اوضاع تشدید و به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: نمی‌خواهم مبالغه‌گویی کنم اما در آستانه یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه هستیم که شوک ناشی از آن به سراسر جهان از جمله اروپا منتقل می‌شود. بنابراین بس کنید، مراقب مردم غزه باشید، آتش‌بس را برقرار، کمک‌های امدادی را منتقل و گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را آزاد کنید.

جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار