پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا:

تنبیه اسرائیل مبتنی بر موازین بین‌المللی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بود

نظر مسئولان نظام فعلاً پایان این بخش از تنبیه رژیم صهیونیستی است

تهران (پانا) - سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان عملیات شب گذشته را اقدامی تنبیهی دانست و گفت تنبیه اسرائیل مبتنی بر موازین بین‌المللی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بود.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تنبیه اسرائیل مبتنی بر موازین بین‌المللی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بود

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به عملیات تنبیهی شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: «همانگونه که انتظار می‌رفت حمله بزرگ و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی انجام شد و بحران این رژیم را مضاعف کرد. اقدام هدفمند و هوشمندانه ایران در پاسخ به حمله موشکی هواپیمای رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و مبتنی بر موازین بین‌المللی برای دفاع از تمامیت ارضی خود بود.»

وی افزود: «بارها اعلام شده بود که در این شرایط، حق عمل متقابل و تلافی جویانه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است و رزمندگان اسلام، پاسخ متقابل را به هر شکلی که مصحلت بدانند و در زمان و مکان مناسب انجام خواهند داد. در این مسیر افکار عمومی جهانیان به‌خصوص مسلمانان جهان که از جنایات و نسل‌کشی اسرائیل در غزه منزجر هستند، حامی ایران است.»

این کارشناس سیاست خارجی گفت: «طبعا تمام احتمالات از جمله حمله متقابل رژیم صهیونیستی به ایران محاسبه شده و این رژیم در صورت هرگونه تحرک، با ضربات متقابل مواجه شده و پشیمان خواهد شد. آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل نیز باید بیش از این خود را شریک جنایات و اشتباهات رژیم اشغالگر فلسطین نساخته و با فاصله گرفتن از این رژیم سفاک، منافع خود را در خطر قرار ندهند.»

پا‌ک‌آیین اضافه کرد: «همانطوری که سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند این هدف ما یک اقدام تنبیهی بود برای پشیمان کردن رژیم صهیونیستی از اینکه به دارایی‌ها و شخصیت‌های ما تعرض نکند.»

وی خاطرنشان کرد: «از پاسخ شب گذشته نمی‌توان تلقی جنگ کرد اما چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن مثل آمریکا قصد داشته باشند اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، ایران حتماً اقدام متقابل را انجام خواهد داد و باعث خواهد شد که تنبیه دیگری رخ دهد.»

این تحلیلگر مسائل منطقه افزود: «نظر مسئولان نظام فعلا پایان این بخش از تنبیه رژیم صهیونیستی است اما اگر اقدامی رخ دهد، حتما تصمیم جدید اتخاذ خواهد شد. چنانچه از طرف رژیم صهیونیستی به منافع ایران آسیب وارد شود، ما پاسخ لازم را خواهیم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار