پارلمان اروپا خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد

تهران (پانا) - پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در مانع‌تراشی در مسیر امدادرسانی به غزه را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پارلمان اروپا خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد

پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه)، قطعنامه‌ای را علیه جنایات رژیم صهیونیستی صادر کرد و به شدت ممانعت رژیم صهیونیستی از رسیدن کمک‌های بشردوستانه مردم غزه را محکوم کرد.

پارلمان اروپا همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه واکنش نشان داد و حمله اسرائیل به کاروان‌های امدادی را محکوم کرد و خواهان برقراری «آتش‌بس فوری و دائم» شد.

مسئولان وزارت بهداشت غزه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که حملات رژیم صهیونیستی به یک مرکز توزیع مواد غذایی در جنوب غزه در رفح به کشته شدن پنج نفر منجر شد که یکی از کارکنان آنروا نیز در بین آن‌ها بوده است.

این اولین بار نیست که پارلمان اروپا در خصوص جنگ غزه قطعنامه صادر می‌کند و پیش از این نیز در ماه ژانویه با تصویب قطعنامه‌ای خواستار «آتش‌بس دائمی» در غزه و آغاز تلاش‌های سیاسی برای یافتن راه‌حل برای پایان جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس شد.

قطعنامه پارلمان اروپا صرفاً ماهیت نمادی دارد و چندان وزن حقوقی ندارد اما با این‌حال نمایانگر تغییر موضع چشمگیر آن‌ها در قبال جنگ غزه است زیرا پیش از این در اکتبر سال گذشته تنها خواهان «وقفه بشردوستانه» برای تسهیل جریان کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غزه شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار